اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - 13 June 2020
حسن‌پور خبر داد:
نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی خبر داد.
تحقیق و تفحص از نحوه تخصیص ارز به کالاهای اساسی کلید خوردبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از خانه ملت،شهباز حسن‌پور‌بیگلری نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس از کلید خوردن تحقیق و تفحص از بانک مرکزی خبر داد و گفت: این تحقیق و تفحص در زمینه نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی و همچنین میزان ارزی که بعد از تخصیص هنوز به بانک مرکزی بازنگشته است، انجام می‌شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم تسریع در تعیین و تکلیف بازگشت ارزهای صادراتی مخصوصا در شرایطی که کشور با تحریم‌های دشمنان روبرو است، اظهار کرد: مسئولان نظام بانکی کشور باید با استفاده از ساز و کارهای مشخص روند عرضه و تقاضای ارز را در بازار مدیریت کنند و اینگونه نباشد که سرنوشت ارزهای دولتی شفاف نباشد.

نوسان در  مدیریت بازار ارز 

حسن‌پور بیان کرد: براساس گزارش تفریغ بودجه سال 97 و دیوان محاسبات هنوز مبلغ قابل توجهی از ارز یارانه‌ای تعیین تکلیف نشده و به بانک مرکزی بازنگشته‌اند.

 نماینده مردم سیرجان و برسیر در مجلس تصریح کرد: همتی مدیر کل بانک مرکزی در ابتدای حضور خود در این سمت به خوبی وارد عمل شد اما ظاهرا کندی دولت بر روی عملکرد وی هم تاثیرگذار بوده است، با توجه به توان همتی، انتظار بیشتری برای مدیریت بازار ارز داریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: