اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - 13 June 2020
سخنگوی قوه قضاییه خبر داد:
سخنگوی قوه قضاییه از دستگیری قاضی منصوری متهم فراری پرونده اکبر طبری در رومانی خبر داد.
دستگیری متهم فراری پرونده اکبر طبریبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس،غلامحسین اسماعیلی روز شنبه در جمع خبرنگاران و در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی افزود: این فرد در رومانی توسط پلیس اینترپل دستگیر شده اما به دلیل شیوع کرونا چون هیچ پروازی انجام نشده فعلا به ایران آورده نشده است.

از روز گذشته(جمعه) اخباری مبنی بر دستگیری قاضی منصوری متهم فراری پرونده اکبر طبری توسط اینترپل در رسانه‌ها و فضای مجازی توسط اینترپل منتشر شد.

غلامرضا منصوری متهم ردیف نهم پرونده اکبر طبری و ٢١ متهم دیگر است که از کشور متواری بود و به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰ هزار یورو متهم است.

درباره حکم اعدام جاسوس سیا و موساد

وی در پاسخ به سوالی درباره صدور حکم اعدام جاسوس سیا و موساد گفت: این پرونده در سال ۹۷ و ۹۸ بوده است. متهمان دیگر را حضور ذهن ندارم. حکم او صادر شده و قطعیت پیدا کرده و توضیح هم دادیم که دستگیری ایشان به حادثه تروریستی سردار شهید سلیمانی ارتباطی نداشته است. 

اسماعیلی ادامه داد: در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی از حوزه‌های پایه و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه همچنین تردد های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را هم به سرویس سیاه و هم به  سرویس موساد می داده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره اینکه این فرد با کدام یک از سازمانهای داخلی در ارتباط بوده است، گفت: ارتباط او به لحاظ اینکه بیشتر در سوریه بوده و خانواده‌اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیروهای جمهوری اسلامی ایران که در آنجا حضور داشتند اطلاعاتی را از فعالیت آنها و حوزه فعالیت وزارت دفاع جمع آوری کرده و به دشمن می داده است.

براساس این گزارش، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری ٢٠ خرداد از  صدور حکم اعدام برای یک جاسوس خبر داد و گفت: سیدمحمود موسوی مجد هم به سرویس موساد و هم سیا وصل شده بود و در قبال دریافت دلارهای آمریکایی در حوزه های امنیتی به ویژه نیروهای مسلح از جمله سپاه قدس اطلاعاتی را در اختیار سرویس های جاسوسی قرار داده بود.

وی افزود: این فرد اطلاعات در مورد محل استقرار و رفت و آمدهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را در اختیار بیگانگان قرار داده بود که با حکم دادگاه به اعدام محکوم شد و اخیرا شعبه ١٩ دیوان عالی کشور اخیرا حکم اعدام را تایید کرده است و به زودی حکم اجرا می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: