اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - 12 June 2020
عمليات اجرايي طرح نيروگاه ملي، امسال در يكي از نيروگاه‌هاي كشور آغاز مي‌شود.
طرح نيروگاه ملي امسال اجرا مي‌شودبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، طرح نيروگاه ملي با واحدهاي پيشرفته ساخت داخل منطبق با شرايط اقليمي نقاط مختلف كشور و با اهداف افزايش توان و راندمان، انطباق با شرايط زيست‌محيطي و كاهش مصرف آب، كنترل آلاينده‌ها، كاهش هزينه‌هاي احداث و بهبود بازه‌هاي تعميرات، در مطالعات و بررسي‌هاي علمي و كارشناسي ابتكاري مانند طرح اچ.اي.اس (HAS – Hight Ambient Solution) تهيه شده است.

نخستين نمونه اين طرح نيز با استفاده از واحد پيشرفته ساخت داخل MGT 75 خواهد بود كه قرار است در سال 99 اجراي آن در يكي از نيروگاه‌هاي كشور آغاز شود.

 معاون برق و انرژی وزیر نیرو مهر سال گذشته گفته بود طرح احداث نیروگاه ملی با استفاده از همه امکانات داخلی تا پایان امسال ارائه می‌شود.

به گفته «همایون حائری»، در این طرح همه تجهیزات نیروگاهی با استفاده از توان متخصصان داخلی و بدون نیاز به تجهیزات خارجی ساخته خواهد شد.

صرفه‌جویی ۲۴۰ میلیون یورویی در احداث نیروگاه‌ها
همچنین معاونت برق و انرژی وزارت نیرو اعلام کرد تک رقمی‌ شدن‌ تلفات‌ شبکه‌ توزیع‌ نیروی‌ برق‌ کشور‌ صرفه‌جویی ۲۴۰ میلیون یورویی در احداث نیروگاه‌ها را به دنبال داشته است.

بر اساس این گزارش، انرژی الکتریکی همواره یکی از دغدغه‌های صنعت برق در جهان است. فرسودگی تاسیسات، طول و گستردگی شبکه، انشعاب‌های غیرمجاز، خطاهای قرائت لوازم اندازه‌گیری و طراحی ضعیف از جمله عوامل مهم در بوجود دمدن این هدررفت انرژی الکتریکی است.

با برنامه‌ریزی و اقدام‌های صورت گرفته در سال ۹۸، برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق ایران تلفات انرژی در بخش توزیع، تک رقمی شد و به ۹.۷۶ درصد رسید.

این کاهش ۷ درصدی نسبت به سال قبل منجر به صرفه‌جویی بیش از ۵۰۰ میلیون مترمکعب در گاز مصرفی نیروگاه‌ها و جلوگیری از انتشار بیش از یک میلیون تن دی اکسید‌کربن در هوا و همچنین صرفه‌جویی حدود ۲۴۰ میلیون یورو در احداث نیروگاه‌ها شده است.

در زمان حاضر، تلفات در بخش توزیع برق کشور از بسیاری از کشورهای مطرح جهان از جمله برزیل، ترکیه، مکزیک، مجارستان، کرواسی، هند و پاکستان کمتر شده است.

این اقدام‌ها که به منظور کاهش تلفات با جدیت در کشور شروع شده در سال‌های آینده همچنان ادامه خواهد داشت.
همچنین نتایج حاصله پیش از موعد پیش‌بینی شده در برنامه دولت دوازدهم محقق شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: