اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - 10 June 2020
وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش بابیان اینکه شبکه شاد کار بزرگ آموزش و پرورش و ظرفیت خوبی برای جمهوری اسلامی است،گفت: بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از معلمان، مدیران و دانش آموزان به شبکه شاد پیوستند.

شبکه شاد اقدامی ارزشمند درنظام آموزشی کشور است

به گزارش عصرپرس از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، محسن حاجی‌ میرزایی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار کرد: سال جدید را با کرونا آغاز کردیم و خوشبختانه جمهوری اسلامی واکنش هوشمندانه‌ای را در خصوص این بیماری نشان داد.

 وی با بیان این که در حوزه آموزش، سرعت واکنش کمیت و کیفیت و واکنش متناسب با این پدیده قابل توجه بوده است، گفت: وقتی با بیماری کرونا مواجه شدیم، مدارس تعطیل شد و در کمتر از یک ماه برنامه‌های تلویزیونی آغاز گردید.

 وزیر آموزش و پرورش با بیان این که بیش از ۹۸ درصد پوشش جغرافیایی برنامه تلویزیونی داشتیم و امکان دانلود برنامه‌ها و آموزش‌ها هم میسر بود، افزود: یک ماه پیش آماری که ارائه شد این بود که بیش از ۲۷ میلیون بار برنامه های تلویزیونی دانلود شده بودند.

 وی با تاکید بر این که به فکر افتادیم برای رفع ابهام و تردیدها ارتباط تعاملی بین دانش آموزان و معلمان فراهم شود، گفت: خوشبختانه  کار بزرگی انجام  شد و بیش از ۱۳.۵ میلیون نفر از معلمان، مدیران و دانش آموزان به شبکه شاد پیوستند.

وی تاکید کرد: برای کسانی که امکان ارتباط با تلویزیون و اینترنت نداشتند بسته‌های خودآموز فراهم شد.

حاجی میرزایی با اشاره به این که  در مدت کوتاه سامانه آموزشی شاد ظرفیت بومی خوبی را به کشور اضافه کرد، خاطرنشان کرد: الان در این شبکه می توانیم با مدیران ارتباط زنده داشته باشیم.

وی با اشاره به این که رسانه ای به رسانه‌های کشور اضافه شده و الان هم برای اوقات فراغت دانش آموزان و تابستان به فکر هستیم و برنامه های تربیتی را داشته باشیم .

 وزیر آموزش و پرورش گفت: حال که به زیست بوم جدید آمدیم به دنبال استفاده از ظرفیت جدید هستیم؛ البته هیچ چیز جای کلاس را نمی گیرد اما الان که ناگزیر هستیم باید حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ها داشته باشیم.

وی با بیان این که در حال حاضر محتوای تمام دروس در شبکه شاد در دسترس است. گفت: امیدواریم  بتوانیم کاری اثر گذار داشته باشیم‌

حاجی میرزایی با اشاره به این که در این مدت تجربه کشورهای دیگر قابل توجه بوده است عنوان کرد: اجلاسی بود بین وزاری آموزش و پرورش کشورهای اسلامی که به صورت مجازی برگزار شد تقریبا هیچ کدام کار متمایزی را انجام نداده بودند و ایجاد شبکه شاد توسط کشور ما قابل توجه بوده که همه آموزش ها در بستر شبکه امن داخلی انجام می شد و این که ظرفیت خوبی برای جمهوری اسلامی است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید هم برنامه ریزی می شود تا اگر تعطیل شد چگونه و اگر برقرار شد چگونه  آموزش ها ادامه پیدا کند.

حاجی میرزایی با اشاره به این که یکی از مطالبات مقام معظم رهبری سند تحول است که در قالب همین سند، ۲۵ بسته تحولی را برنامه ریزی کرده ایم،  عنوان کرد: سند مقدماتی دارد  مثلا تربیت در ۶ ساحت دیده شده و کار ادامه پیدا می‌کند.

وی اظهار کرد: امسال جهت گیری این است که در محورهایی در مدرسه سند را مشاهد کنیم.

حاجی میزایی طرح آجر به آجر سازمان نوسازی مدارس کشور را  مطلوب دانست و افزود: فرهنگ مسوولیت پذیری و فرهنگ مدرسه سازی با این طرح نهادینه می شود.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: