اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - 08 June 2020
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از فروش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان شرکت‌های دانش بنیان پارک فناوری پردیس در سال ۱۳۹۸ خبر داد.
فروش بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومانی پارک فناوری پردیس در سال ۹۸به گزارش عصرپرس، سورنا ستاری روز دوشنبه درحاشیه مراسم امضای تفاهم نامه راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در جوار پارک فناوری پردیس که با همکاری وزارت ارتباطات و معاونت علمی ریاست جمهوری ایجاد می شود در جمع خبرنگاران به همکاری وزارت ارتباطات در سه سال گذشته در حوزه اقتصاد و کمک به شرکت های استارتاپی و برنامه نوآفرین اشاره کرد و افزود: وزیر ارتباطات  یکی از پایه‌های اصلی حرکت در این حوزه است.

وی ادامه داد: مجموعه پارک اقتصاد دیجیتال در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار در کنار پارک فناوری پردیس احداث می شود و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز بلافاصله عملیات اجرایی این پارک را شروع می کند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با بیان این که شرکت های مستقر در این پارک بیش از  ۱۱ هزار میلیارد تومان درآمد دارند، خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه توسعه هزار هکتاری پارک فناوری پردیس را در دست اقدام دارد و این مرکز در آینده یک شهر فناوری تبدیل می شود.

ستاری یادآور شد: هر روز درپارک فناوری پردیس استارتاپ‌ها و شرکت های جدید فعالیت خود را شروع می‌کنند و همکاری هیات دولت و وزرا و حمایت همه جانبه رییس جمهوری باعث شده که اکوسیستم های خوبی در پارک‌های فناوری در سراسر کشور ایجاد شود و یکی از نمونه های آن پارک فناوری پردیس است.

وی ابراز امیدواری کرد که این تفاهم  نامه باعث رشد قابل توجه اشتغال در حوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات (آی تی) و فناوری ارتباطات و اطلاعات (آی سی تی) شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین گفت: در پارک اقتصاد دیجیتال از استارتاپ ها تا شرکت های دانش بنیان همه می توانند حضور داشته باشند البته در پارک فناوری پردیس اولین مجموعه دانشگاهی فناوری را با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم داشت و این دانشگاه در دل پارک فناوری پردیس شکل خواهد گرفت و در آینده مدل های موفقی را از کار دانشگاهی را در این پارک پیاده سازی خواهیم کرد.

در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال، فضای کار اشتراکی با نام " کوآپ" برای استفاده شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها راه اندازی شد.

همچنین در این مراسم محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از نمایشگاه دائمی دستاوردهای شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس بازدید کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: