اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۸۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - 06 June 2020
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا مطرح کرد:
مدیرعامل گروه صنعتی مپنا از آمادگی این شرکت برای تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی خبر داد و خاطرنشان ساخت : طرح‌های نفت و گاز این شرکت با استفاده از سرمایه‌های مردمی اجرا می‌شود.
آمادگی مپنا برای تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبیبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،عباس علی آبادی مدیرعامل گروه صنعتی مپنا در نشست خبری اعلام کرد: درخواست ما این است تا برخی از شرکت‌های داخلی که تا کنون امکان استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را نداشتند،‌ بتواند از این تسهیلات برای پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های خود استفاده کنند.

وی افزود: بر اساس قانون برخی شرکت‌های داخلی که بخشی از سهام آنها دولتی است نمی‌توانند از منابع این صندوق استفاده کنند.

وی ادامه داد: همین موضوع سبب شده این شرکت‌ها برای تامین منابع مالی طرح های بزرگ خود که برای کشور هم منفعت دارد با چالش مواجه شوند.

علی آبادی خاطرنشان کرد: بر این اساس تقاضای ما این است مقام های مسوول در این باره چاره اندیشی کنند.

وی ادامه داد: اگرچه شرکت مپنا نیز در این زمینه با چالش مواجه شده اما این امر موجب توقف فعالیت‌ها نشده است .

مدیر عامل گروه صنعتی مپنا گفت: شرکت مپنا با هدف توسعه فعالیت‌ها اقدام به استفاده از سرمایه‌های کوچک مردم کرده وطرح‌های بزرگی را راه‌اندازی کرده است.

وی راه‌اندازی واحد بخار نیروگاه سیکل عسلویه، پرند و فرودسی مشهد را از جمله این طرح‌ها دانست وگفت: مپنا خود را وابسته به یک منبع برای اجرای طرح‌ها نکرده و ثابت کرده بدون استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هم می‌تواند پروژه‌های خود را به نتیجه برساند.

علی آبادی افزود: مپنا به دنبال طرح‌هایی است که هم منفعت عمومی داشته باشد و هم منافع شرکت را تامین کند.

وی از آمادگی این شرکت برای تبدیل نیروگاه سیکل ساده به سیکل ترکیبی خبر داد و خاطرنشان ساخت : طرح‌های نفت و گاز این شرکت با استفاده از سرمایه‌های مردمی اجرا می‌شود.

علی آبادی از در دست اقدام بودن طرح‌هایی در بخش حمل و نقل وبخش ریلی و هوایی خبرداد و گفت: برقی کردن حمل و نقل عمومی وکمک به برقی سازی‌خودروها را از برنامه‌های این شرکت است.

مدیر عامل مپنا، گفت: باید به سرعت به سمت برقی کردن خودرو ها حرکت شود زیرا هم به نفع محیط زیست و هم به نفع کاهش مصرف سوخت است.

علی آبادی از راه اندازی نخستین ایستگاه شارژ خودرو برقی در شهر مشهد و در آینده نزدیک خبر داد.

وی گفت: شرکت مپنا آمادگی دارد تجهیزات مورد نیاز برقی کردن خودرو ها را که بومی نیز هستند را در اختیار خودروسازان داخلی قرار دهد تا آنها هرچه زودتر نسبت به برقی کردن اقدام کنند.

مدیرعامل گروه مپنا گفت: برقی کردن خودروها نیاز به زیرساخت هایی دارد که زیرساخت شبکه برق آن فراهم است و ایستگاه های شارژ باید احداث شود که مپنا آمادگی اینکار را دارد.

وی ادامه داد: استفاده از برق به جای سوخت فسیلی در خوردو ها به سلامت محیط زیست و انسان کمک می کند.

وی در ادامه از در حال اجرا بودن طرح های این گروه در عراق خبر داد و گفت: دولت عراق تا کنون همکاری خوبی کرده است.

علی آبادی واردات تجهیزات نیروگاهی که امکان ساخت در داخل را دارند به ضرر تولید کنندگان داخلی دانست و افزود: هنوز مجوز چند هزار مگاواتی برای واردات این نوع تجهیزات صادر می شود.

وی گفت: تجهیزات مذکور با تعرفه صفر وارد می شوند و امکان رقابت داخلی را از بین می برند.

وی در باره تولید برق برای تابستان هم گفت: نیروگاه به اندازه کافی در کشور ساخته شده و اکنون ۸۳ هزار مگاوات نیروگاه داریم و ۱۲ هزار مگاوات هم مپنا در دست احداث دارد.

علی آبادی ادامه داد: سرمایه گذاری این چنینی برای فقط پشت سرگذاشتن پیک بار صحیح نیست بلکه این میزان برق اگر در صنایع و یا برای صادرات استفاده شود برای کشور مناسب است.

وی گفت: نبود برنامه جامع صادرات و یا استراتژی توسعه صنعتی تولید بیش از حد برق را غیر اقتصادی خواهد کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: