اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 04 June 2020
وزیر نیرو در آیین بهره‌برداری از واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه:
وزیر نیرو گفت: 18 واحد نیروگاهی امسال در چارچوب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران با ظرفیت بیش از سه هزار مگاوات وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

۱۸ واحد نیروگاهی در کشور امسال وارد مدار می‌شود

به‌گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "رضا اردکانیان" روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری از واحد شماره یک بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رییس جمهوری و در چارچوب ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران صورت گرفت، با اشاره به بهره‌برداری از سه واحد نیروگاهی در شهرهای پرند، خرم‌آباد و عسلویه از زمان شروع پویش امسال در ماه اردیبهشت تاکنون افزود: در این سال‌ها (دولت تدبیر و امید) هر سال 40 هزار میلیارد تومان در صنعت برق کشور از منابع دولتی و خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی با بیان این که دستاوردهای ما علاوه بر افزایش ظرفیت نصب شده، در بخش کاهش تلفات نیز چشمگیر است، گفت: سال گذشته موفق شدیم تلفات شبکه توزیع برق کشور را تک رقمی کرده و برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور به 9. 76 درصد رسید.

اردکانیان افزود: این در حالی است که نسبت به سال ماقبل آن فقط توانستیم هفت دهم درصد تلفات را کاهش دهیم که معادل 500 میلیون متر مکعب صرفه جویی در گاز مصرفی نیروگاه‌ها، کاهش انتشار حدود یک میلیون تن دی اکسید کربن در هوای کشور و صرفه‌جویی 240 میلیون یورو در احداث نیروگاه جدید بود و چنانچه کاهش پیدا نمی‌کرد نیاز به ظرفیت نصب شده بیشتری داشتیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: