اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - 04 June 2020
در ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران؛
واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه به ظرفیت 160 مگاوات در ششمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو افتتاح شد.

واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه افتتاح شد

به گزارش عصرپرس از وزارت نیرو، "محسن طرزطلب" مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با تاکید بر اینکه این پروژه با سرمایه‌گذاری دو هزار و 240 میلیارد تومانی به بهره‌برداری خواهد رسید، ادامه داد: بیش از 70 درصد تجهیزات پروژه توسط سازندگان داخلی ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان ساخت پروژه دو هزار و 300 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار بوده‌اند، گفت: افزایش راندمان نیروگاه به حدود 50 درصد، تامین برق پایدار شبکه سراسری، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی، افزایش راندمان تولید برق و صرفه‌جویی سالانه 846 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت‌های فسیلی از جمله ویژگی‌های مهم این پروژه است.

طرزطلب با تاکید بر اینکه سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت پشتیبان آن گازوئیل است، ادامه داد: در دوره احداث بیش از 150 شرکت پیمانکار، تامین کننده و سازنده همکاری داشته‌اند. سرمایه‌گذار این پروژه شرکت تولید برق عسلویه مپنا و پیمانکار آن کنسرسیوم گروه مپنا، شرکت توسعه یک و شرکت توسعه دو است.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی ظرفیت کل نیروگاه عسلویه را یک هزار و 452 مگاوات برشمرد و گفت: این نیروگاه شامل شش واحد گاز و سه واحد بخار است که راندمان بخش گاز نیروگاه 30.9 درصد و راندمان کل نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه 44.9 درصد خواهد بود.

گفتنی است: این نیروگاه در کیلومتر 25 جاده عسلویه به پارسیان استان بوشهر واقع شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: