اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - 01 June 2020
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران:
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت در ایران گفت: این طرح مقابله با کرونا را نهادینه می‌کند.
هر خانه یک پایگاه سلامت مقابله با کرونا را نهادینه می‌کندبه گزارش سرویس اچتماعی عصرپرس، کریستوفر هاملمن روز دوشنبه در حاشیه آیین آغاز طرح ملی «هر خانه یک پایگاه سلامت» در سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت قطعا نقش مهمی در تقویت فضای عمومی بهداشت و درمان دارد زیرا ارتباط بهتری بین دست‌اندرکاران و مردم برقرار می کند. 

وی یادآور شد: یکی از اهداف طرح هر خانه یک پایگاه سلامت این است که هر فرد خانواده به عنوان رابط سلامت نقش مهمی در سلامت خانواده داشته باشد که در تقویت سواد سلامت، خانواده نقش‌آفرین است.
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: اقدامات در خانه ها از ابزارهای مقابله با کرونا است که این طرح به خوبی آن را نهادینه می کند. 
وی افزود: هر فرد خانوار به این ترتیب در ارتقای دانش بهداشت خانواده نقش دارد. 

هاملمن تاکید کرد: وزیر بهداشت ایران امروز این طرح را ملی اعلام کرد و نشان می دهد عزم ایران در این مساله جزم است. 


مقابله با کرونا پایان نیافته است

هاملمن با اشاره به عملکرد ایران در مقابله با کرونا افزود: ایران پس از چین شیوع بالایی از این ویروس داشت به همین دلیل توانست در مقابله هم پیشرو باشد، چرا که در دیگر کشورها سازوکارهای مقابله تدوین نشده بود.

وی افزود: با اقدامات ایران تعداد بیماران کرونا در آی سی یو و بیمارستان ها کاهش یافت.

وی ادامه داد: در دیگر نقاط جهان آزادسازی و بازگشایی اماکن در حال انجام است که با افزایش موارد ابتلا همراه بود، ولی در ایران این مساله کنترل‌ شده است.

وی با اشاره به ضرورت های بازگشایی‌ها در شرایط کرونا، افزود: در دوران بازگشایی رعایت مسایل بهداشتی اهمیت دارد، ویروس همواره وجود دارد و امکان ابتلا هم دور از انتظار نیست که مقابله با این مساله رعایت دستورالعمل ها است.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران افزود: رنگ‌بندی در زمینه میزان شیوع ضرورت‌های هر استان و شهر ایران را مشخص کرده است و باید این آمادگی وجود داشته باشد اگر شیوع در منطقه‌ای اوج گرفت، مسایل را بتوان کنترل کرد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران بیان کرد: مقابله با کرونا پایان نیافته و همه موظفند تکالیف را رعایت کنند و مسوولیت خود را به خوبی انجام دهند.



 
 

نام:
ایمیل:
* نظر: