اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - 27 May 2020
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، گفت: تاکنون ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۵۶۴ نفر رسید.

فوت۵۶ نفر از مبتلایان کرونا در ایران در ۲۴ ساعت گذشتهبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز چهارشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هفتم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۴۱۲ مورد بستری و هزار و ۶۶۸ (۸۰درصد) نفر از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۱ هزار و ۵۹۱ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۶ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۵۶۴ نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۱ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۵۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: از مجموع بیش از دو میلیون مورد مشکوک، تا کنون ۸۵۶ هزار و ۵۴۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: استان خوزستان کماکان وضعیت قرمز دارد، در بقیه نقاط کشور وضعیت بهتری داریم. توصیه مکرر و تکراری وزارت بهداشت این است که مردم همچنان اصول بهداشتی مانند شست و شوی مداوم دست ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: