اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۴ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - 26 May 2020
حمبدرضاحاجی بابایی با تاکید بر این که مجلس یازدهم باید با بقیه مجالس قبلی فرق کند، گفت: این مجلس در صورتی موفق است که نمایندگان کل کشور در آن دخیل باشند و شایسته سالاری حاکم باشد و از تمام مردم در این مجلس حضور قدرتمندانه داشته باشند.

مجلسی موفق است که نمایندگان کل کشور در آن دخیل باشند

به گزارش عصرپرس، حمیدرضا حاجی بابایی، منتخب مردم در مجلس یازدهم در جلسه مجلس هم اندیشی مجلس تراز انقلاب اسلامی گفت: برگزاری این جلسه به این دلیل بود که دور هم جمع شویم و حرف هایمان را باهم بزنیم. قرار بود کاری را در طول این مدت انجام دهیم چرا که واقعا حال مردم به دلیل عملکرد نامناسب قوای سه گانه خوب نیست، اما حال نظام به دلیل حرکت عظیم مردم در شهادت سردار سلیمانی خوب است، حال مردم به دلیل عملکرد مسوولین خوب نیست و چرا خوب نیست؟ اگر حال دولت و قوه قضاییه خوب نیست دلیل آن این است که حال مجلس خوب نیست، اگر حال مجلس خوب باشد حال دولت و مجلس هم خوب می شود و در واقع حال همه خوب می‌شود.

منتخب مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ما به شدت از وضعیت اقتصادی نگران و ناراضی هستیم، گفت: اقتصاد تولید و خروجی چه کسانی است؟ چه کسانی اقتصاد ایران را به اینجا رساندند، چه کسانی فاصله طبقاتی را به اینجا رساندند؟ اقتصاد لیبرال. ۴۰ سال است اقتصاد لیبرال تنگاتنگ با نظام حرکت میکند. در دفاع مقدس ۸ سال به دلیل شهادت‌ها به دلیل خون سرخ شهیدان اقتصاد لیبرالی مهجور شد. اما بعد از آن شروع به رشد کرد و فاصله طبقاتی را بیشتر کرد و به جایی رسید که ملت فریادش این نیست که ما نان نداریم بخوریم. البته این هست. اما فریادش این است که چرا آدم‌هایی هستند در این کشور که خیابان خرید و فروش می کنند اما من نمی‌توانم برای فرزندم صبحانه بخرم.

وی با بیان این که مجلس‌ها را اقتصاد لیبرال تحت الشعاع قرار داد و دولت‌ها را اقتصاد لیبرالی جابه جا کرد گفت: خانواده‌ای ۶ نفره ٥ تا شهید و جانباز داده است اما در خانواده دیگر ۵ نفره ۲ نفر در کانادا و ۲ انگلیس هستند. یکی هم در جمهوری اسلامی مسوول است.

وی تاکید کرد: همه فریاد می‌زنیم که جلوی دزدی، اختلاس و فساد را بگیریم اما سر بزنگاه به اختلاس کمک می‌کنیم. چه می‌شود که در کشور ما به یکباره اتفاقاتی می‌افتد. البته من دولت خاصی را نمی‌گویم و نمی‌خواهم حرف سیاسی باشد. در چهل ساله گذشته چه می‌شود که در بعضی مواقع پول تعیین کننده است.

حاجی بابایی گفت: مردم هر وقت از سنگری به سنگر دیگری فرار می‌کنند که خودشان را نجات دهند در سنگر دیگر گرفتار شده و پشیمان می‌شوند.

منتخب مردم همدان در مجلس افزود: اگر ما پای حرف هایمان بایستیم بزرگترین مشکل کشور نه رهبری است نه مردم اینها هر دو پاکند مشکل ما خواص هستند.

حاجی بابایی ادامه داد: مردم ٢ اسفند در حالی که کرونا کولاک می‌کرد و تحریم اقتصادی نفس مردم را گرفته بود و وضعیت بد و مدیریت بد نفس مردم را گرفته، پای صندوق رأی آمدند. مردم با تمام ایمان آمدند.

وی در خصوص رسالت مجلس یازدهم تصریح کرد: این مجلس به موفقیت محکوم است. همه ما محکوم به موفقیت هستیم و باید کمک کنیم تا مجلس در سایه وحدت و برادری به موفقیت برسد.

منتخب مردم همدان و فامنین در مجلس اضافه کرد: من توییتی را گذاشتم و نوشتم در آن که حاضر نیستم تحت هیچ شرایطی کسی به خاطر من به کسی کوچکترین توهینی کند. گام دوم اخلاق مدار است، ما آمدیم مجلسی تشکیل دهیم و باآن گام دوم را در کشور شروع کنیم. گام دوم می‌گوید مهم‌ترین عنصر عدالت خواهی، مبارزه با فساد، علم و پژوهش و جوان گرایی است.

حاجی بابایی با تاکید بر این که مجلس یازدهم باید با بقیه مجالس قبلی فرق کند، گفت: این مجلس در صورتی موفق است که نمایندگان کل کشور در آن دخیل باشند و شایسته سالاری حاکم باشد و از تمام مردم در این مجلس حضور قدرتمندانه داشته باشند.

وی ادامه داد: با هوای نمایندگان را داشته باشیم. نمایندگان باید عزتمند باشند. نباید اسیر اقتصاد لیبرالی شوند، اگر مجلس یازدهم را در شروع مردمی‌ و کشوری کردیم موفق می شویم، تهران پایتخت است و عزت دارد اما همه استان‌های کشور باید در این جایگاه برای تقسیم ثروت و قدرت حضور پیدا کنند، این را باید امروز و این روزها رقم بزنیم.

منتخب مردم همدان در مجلس با اشاره به شروع مجلس یازدهم گفت: دچار شتابزدگی و عجله نشویم. ما چهارشنبه صبح جلسه داریم شروع مجلس است که با این شروع دوستان بر اساس حروف الفبا تقسیم می‌شوند. آقای زاکانی گفتند که بعدازظهر فراکسیون تشکیل شود. ما که صبح در مجلس هستیم الان نمی‌دانیم چه تصمیمی گرفته می‌شود که بعدازظهر فراکسیون داشته باشیم؟ حاج آقا تقوی باید اعلام کنند که آیا پنجشنبه، آیا یکشنبه؟

حاجی بابایی یادآور شد: در آیین نامه قبلی این گونه بود که هیات رییسه موقت انتخاب م‌ی‌شود، ۲ روزی نمایندگان با آنها زندگی می کنند بعد هیات رییسه دائم انتخاب می‌شود. اما الان که مجلس آیین نامه را اصلاح کرده است و هیات رییسه موقت را برداشته است ما چهارشنبه جلسه تشکیل دهیم پشت سر آن فراکسیون را تشکیل دهیم فردا باز مجلس را تشکیل دهیم هیات رییسه دائم را انتخاب کنیم این به نظر بنده شتاب‌زدگی است.

وی گفت: همیشه در طول چهل سال گذشته روال این بوده است که یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه برگزار می‌شد. چهارشنبه جلسه را شروع کنیم، شعب تشکیل شود و شعب بعدازظهر چهارشنبه و پنجشنبه و شنبه جلسه داشته باشند بعدازظهر شنبه فراکسیون تشکیل شود و روز یکشنبه جلسه علنی تشکیل شود و هیات رییسه انتخاب شود.

منتخب مردم همدان در مجلس گفت: شتابزدگی‌ها این شائبه را در ذهن‌ها ایجاد نکند که ما داریم به سرعت چیزهایی را رقم بزنیم که چشممان را باز کنیم ببینیم اتفاقاتی افتاده است.

وی اضافه کرد: الان حاج آقا تقوی رییس مجلس هستند. همه قوانین و همه اختیاراتی که برای رییس مجلس پیش‌بینی شده است الان در اختیار ایشان و چند نفری که در کنار او هستند، است. تصمیمی بگیرند که مجلس کارش را شروع کند، مردم امیدوار به این مجلس هستند.

منتخب مردم همدان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حتی اگر ما هیات رییسه را هم تشکیل دهیم تا دوهفته نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. کمیسیون‌ها باید تشکیل شوند و خوراک آماده کنند و در صحن بیاورند.

حاجی بابایی یادآور شد: سعی کنیم اخلاق‌مداری کنیم وحدت را حفظ کنیم و همه ما کنار یکدیگر باشیم و برادری کنیم. مردم را نسبت به انقلاب امیدوار کنیم و قدم‌هایی برداریم که رهبر انقلاب و ملت شاد شوند. مجلس شائبه ای را جز رهبری و مردم نمی‌پذیرد. هر گونه کلمه و جمله ای که در کنار رهبری به نام شخص یا به نام گروه مطرح شود، از نظر ما مردود است.

انتقاد بیگ‌محمدی از جهت‌گیری خاص یک رسانه در پوشش همایش «مجلس تراز انقلاب اسلامی«

دبیرکل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس از جهت‌گیری خاص یکی از رسانه‌های اصولگرا برای تضعیف همایش «مجلس تراز انقلاب اسلامی» انتقاد کرد و گفت: اخبار کذب و یک‌جانبه خبرگزاری‌های دارای جهت‌گیری خاص درباره این همایش را پیگیری و تکذیب می‌کنم.

اسماعیل بیگ‌محمدی خاطرنشان کرد: همایش مجلس تراز انقلاب اسلامی، روز سه‌شنبه به دعوت حاجی بابایی تشگیل گردید وحدود 143 نفر نماینده حضور داشتند و اخبار منتشر شده در جهت تضعیف این همایش توسط بعضی خبرگزاری های دارای جهت خاص را پیگیری و تکذیب می نمایم.

وی تصریح کرد: این همایش با حضور نماینده های شاخص مجلس یازدهم از جمله علی نیکزاد، شمس الدین حسینی، سید رضا تقوی محمد مهدی زاهدی، علیرضا زاکانی، فریدون عباسی و عبدالرضا مصری برگزار شد.

دبیر کل مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس با بیان اینکه حاجی بابایی به دور از هر گونه فساد است و تمام شرایط ریاست مجلس را دارد، گفت: حاجی بابایی بهترین گزینه برای ریاست مجلس محسوب می شود.

بیگ محمدی درباره دلایل حمایت مجمع جهانی ایثارگران دفاع مقدس از قرار گرفتن حاجی بابایی در راس مجلس شورای اسلامی را تجربه وی در هیات رییسه، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون برنامه ششم توسعه، ریاست فراکسیون فرهنگیان و ریاست فراکسیون نمایندگان ولایی در بیش از 20 سال حضور در این نهاد عنوان کرد.

وی با اشاره به دیگر نامزدهای ریاست مجلس، ضمن تقدیر از خصوصیات ممتاز و سوابق برجسته این افراد، آنها را به خاطر نداشتن سوابق کافی حضور در مجلس کمتر از حاجی بابایی مستحق ریاست مجلس ارزیابی کرد.

نیکزاد: با «حاجی‌بابایی» در یک کشتی هستیم

علی نیکزاد در جلسه هم‌اندیشی تراز انقلاب اسلامی، با بیان اینکه انقلاب اسلامی دارای آرمان‌های الهی و انسانی است، افزود: آزادی، اخلاق، ایمان، استقلال، عدالت و کرامت از ویژگی‌های آرمان‌های انقلاب اسلامی است. رهبر کبیر انقلاب اسلامی زمانی که انقلاب شکل گرفت و نهالی بیش نبود، برای نخستین بار تاکید فرمودند که مردم در رفراندوم شرکت کنند تا بتوانند نوع حکومت را درون انقلاب اسلامی مشخص کنند و ما به جمهوری اسلامی رسیدیم.

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه جمهوری اسلامی که اسلام را قبول دارد و جمهوریت مردم‌سالاری دینی را تضمین کرده است، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی قدرت بازدارندگی با مجاهدت دفاعی و علمی به عزت‌مندی رسید، اما واقعیت این است که ما از آرمان‌های انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.

نیکزاد با بیان اینکه مشکلات عدیده موجود را در انتخابات ملاحظه کردیم، بیان کرد: مردم در انتخابات اخیر بدون تعارف به دولت و به مجلس دهم نمره قبولی ندادند. مردم به همه ما پیام دادند و به دنبال تغییر بودند. اما با عمق جان به آرمان‌های امام (ره) و انقلاب و شهدا علاقه‌مندند اما در درون نظام مقدس جمهوری اسلامی دنبال تغییر هستند.

منتخب مردم اردبیل و ثمرین در مجلس یازدهم تاکید کرد: مردم بازگشت به آرمان‌های انقلاب اسلامی را از ما و شما نمایندگان خواستند و فساد را برنمی‌تابند. مردم به دنبال این هستند که ما سرباز باشیم و برای رهبر انقلاب سربازی کنیم؛ ما می‌خواهیم سربازی آقا و نوکری مردم را کنیم، بنابراین در مجلس یازدهم باید کاری کنیم که مجلس کارآمدی خودش را نشان دهد.

وی یادآور شد: مجلس دهم ناکارآمدی خود را نشان داد و قوه قضاییه باید با یقه سفیدها برخورد کند.

منتخب مجلس یازدهم با بیان اینکه برای قدرت و حضور در هیات رییسه نیامده‌ام، گفت: تکلیف انقلابی همه این بود که یکی شویم، بر همین اساس نامزد نایب رئیسی مجلس شدم اما این استمزاج را درست نمی‌دانم اما آن را پذیرفتم و زیر آن نخواهم زد، ما با حضور آقای حاجی بابایی در یک کشتی هستیم، مردم با کسی عقد اخوت نبسته‌اند اگر درست عمل نکنیم واکنش منفی نشان می‌دهند.

نیکزاد با بیان اینکه آقای حسینی را از خودم بهتر می‌دانم اما وی قبول نکرد که در هیات رییسه باشد، افزود: هیات رییسه باید خادم نمایندگان باشد و باید بیرون از مجلس اقتدار داشته باشد و از کیان و شأن و جایگاه مجلس دفاع کند. باید بدانند که نظر خودشان به نمایندگان ارجحیت ندارد، تواضع و توکل داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید با یکدیگر کار کنیم همه بارها را بر دوش حضرت آقا نیندازیم، باید رقابت اخلاق محور داشته باشیم و برای خدا ادای تکلیف کنیم. روزی که انتخابات تمام شد رقابت را به برادری تبدیل کنیم.

شمس‌الدین حسینی: بحث ریاست مجلس را با هدف خدمت پیگیری کردم

«شمس‌الدین حسینی» در جلسه هم‌اندیشی مجلس تراز انقلاب اسلامی ضمن تبریک گشایش مجلس یازدهم، اظهارداشت: بازگشایی مجلس یازدهم با چله دوم انقلاب همزمان شده و راهبردی‌ترین سندی که می‌توانیم در دست بگیریم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر انقلاب برای پیشبرد آن است.

منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی افزود: همانطور که در مقدمه این بیانیه آمده امیدواریم این بیانیه زمینه‌ساز تمدن اسلامی و راهی برای ظهور منجی بشریت باز کند.

حسینی با اشاره به مجلس پیش‌رو تصریح کرد: بررسی اجمالی می‌توان داشت این است که مجلس یازدهم مجلس فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است، فرصت‌ها مهم هستند چرا که می‌تواند یک دهه از چله دوم انقلاب را تحت تاثیر قرار دهد و همچنین شکل‌گیری ارکان کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی یادآور شد: وقتی به تجارب و دستاوردهای زنان و مردانی که به مجلس راه پیدا کرده‌اند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ما در هر مسئولیتی چهره‌های برجسته داریم و اگر چه کار برای انتخاب سخت می‌شود اما بی‌تردید باید اصل این ویژگی را پاس داشت.

منتخب مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد خاطرنشان کرد: برای همه موقعیت‌های مجلس شورای اسلامی ما چهره‌های برجسته داریم. اگرچه آنطور که در قانون اساسی آمده، مجلس شورای اسلامی متفاوت از قوه مجریه است و نباید این تلقی پدید بیاید که اگر ما ۱۲ پست در هیات رییسه داریم و اساسا هیات رییسه گذاشته‌ایم سایر نمایندگان به دنبال این ۱۲ نفر هستند، ما برای هر کاری باید دست به انتخاب مشورت بزنیم و لذا افرادی که کاندیدای هیات رییسه می‌شوند و شده‌اند برای مسئولیت و خدمت بیشتر به میدان بیایند و گرنه مجلس مانند رییس جمهوری نیست.

حسینی با بیان اینکه طرح بحث ریاست و هیات رییسه را با هدف خدمت دنبال کردم و مسیرم نیز مسیر وحدت است اما در مسیر وحدت باید اصول را مبنا قرار داد وگرنه در یک فرد از پیش تعیین شده، وحدتی پایدار نخواهد بود.

وی با اشاره به مشورت‌های خود با نیکزاد، حاجی بابایی و سایر منتخبین مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: در مجموع با عموم دوستان که صحبت کردیم پیشنهاد دادند که از میان ما سه نفر یک نفر نامزد ریاست مجلس شود و فضا و شرایط را برای انتخاب سخت‌تر نکنند و با توجه به جمع‌بندی به این نتیجه رسیدیم که آقای حاجی‌بابایی این مسئولیت را به عهده بگیرند.

منتخب مجلس یازدهم ادامه داد: اگرچه آقای حاجی‌بابایی برای ما عزیز هستند اما آقای نیکزاد نیز دارای سوابق بسیار خوب هستند اما جمع‌بندی این بود که در خدمت آقای حاجی‌بابایی باشیم و بنا به اینکه وی با ساز و کار مجلس آشنایی بیشتری دارند قرار شد او در این جایگاه رییس قرار گیرد که من همینجا به وی تبریک می‌گویم.

حسینی افزود: همچنین آقای نیکزاد صلاح دیدند که به‌رغم همه فشارها در جمع افرادی که نامزد نائب رییسی هستند قرار گیرند. البته افرادی مثل آقای مصری، فرهنگی، زاهدی و مرادی برای نایب رییسی حضور دارند.

حسینی با بیان اینکه اولویت اول کشور مسئله اقتصادی است، افزود: من در یکی از کمیسیون‌های تخصصی مثل برنامه و بودجه حضور پیدا می‌کنم.

مجلسی که دستش بلرزد در تراز انقلاب اسلامی نیست

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در جلسه هم اندیشی «مجلس تراز انقلاب اسلامی» ، گفت: عنوان خیلی خوبی برای نشست انتخاب شده، "مجلس تراز انقلاب اسلامی"؛ باید ببینیم که انقلاب اسلامی چه بود چه ویژگی‌هایی داشت و آیا مجلس این ویژگی‌ها را دارد یا ندارد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: انقلاب، نخست یعنی تحول و اگر تحول را از انقلاب بگیریم، دیگر انقلاب نیست؛ مجلس تراز انقلاب اسلامی از بارزترین مشخصه آن این است که خواستار تحول در کشور باشد.

تقوی با اشاره به خطبه‌ای از امام علی(ع) گفت: اگر مجلس از تحول فاصله بگیرد دیگر نمی‌تواند در تراز انقلاب باشد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با اعتماد به مردم، حول محوریت رهبری و ولایت شکل گرفته است، افزود: امروز نیز ولایت، محور است. اگر مجلس از ولایت فاصله بگیرد دیگر نمی‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد و این از مشخصات مجلس تراز انقلاب اسلامی است.

تقوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، مردمی بود، تصریح کرد: مردم بر محور رهبری امام (ره) گرد آمدند و این انقلاب را به نتیجه رساندند، اگر مجلس از مردم فاصله گرفت به دلیل آن است که از انقلاب فاصله گرفته و نمی‌تواند تراز انقلاب اسلامی باشد.

منتخب مردم تهران با بیان این که ما هرچه داریم از شهدا داریم و سر سفره شهدا هستیم و این انقلاب از برکت خون شهدا به اینجا رسیده است، گفت: انقلاب اسلامی از آغاز اعلام کرد که ضد استکبار و ظلم بوده که نماد استکبار هم آمریکا است. این انقلاب ضدآمریکایی بود. مجلس تراز انقلاب اسلامی اگر مقابله با شیطان بزرگ، آمریکای جهان خوار ضدیت خود را به نمایش نگذارد دیگر این مجلس تراز انقلاب اسلامی نیست.

تقوی با اشاره به تعبیر امام (ره) مبنی بر این که «انقلاب اسلامی انقلاب پابرهنگان، ‌مستضعفان و محرومان است» گفت: اگر به این موضوع توجه نشود دیگر این انقلاب نه مردمی و نه اسلامی است، اگر مجلس خجالت بکشد که شعار «نصر من الله و فتح‌ القریب» و «الله اکبر» را سر دهد و یا دستش برای نوشتن بلرزد این مجلس در تراز انقلاب نیست.

منتخب مردم تهران خاطر نشان کرد: اگر مجلس بخواهد خودش را با مجلس انقلابی تراز کند باید ویژگی‌های انقلابی داشته باشد چرا که این انقلاب از خون شهدا به اینجا رسیده و بنابر این مجلس تراز انقلاب اسلامی، مجلس تراز آرمان های شهدا است.

وی افزود: در پایان کار مجلس دهم شورای نگهبان اعلام می‌کند که ۹۰ نفر صلاحیت ورود به انتخابات مجلس یازدهم را ندارند، بنابراین این مجلس نمی‌تواند مجلس تراز انقلاب اسلامی باشد. باید طوری عمل کنیم که در پایان مجلس یازدهم اینگونه نباشد و کارنامه موفقی داشته باشیم.

یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه هفتم خرداد ماه ۱۳۹۹ با حضور ۲۷۶ نماینده کار خود را به طور رسمی آغاز می‌کند و به طور معمول تا یک روز پیش از آغاز به کار مجلس جدید، مجلس پیشین به کار خود ادامه می‌دهد.

 

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: