اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۳ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - 21 May 2020
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت با اعلام بهبود یافتن ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از مبتلایان کرونا در ایران، گفت: تاکنون ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۲۴۹ رسید.

عبور بهبود یافتگان کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار نفربه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس ، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت روز پنجشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (اول خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۳۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۳۵۱ مورد بستری (۱۸ درصد) و دو هزار و ۴۱ مورد (۸۲ درصد) سرپایی هستند و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۲۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ بیمار دیگر مبتلا به کووید-۱۹ در کشور جان خود را از دست دادند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۲۴۹نفر جان خود را از دست داده اند.

جهانپور بیان کرد: بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.  ۲۶۵۵ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی گفت: تاکنون ۷۴۶ هزار و ۴۵ آزمایش آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در آزمایشگاه های کشور انجام شده است.

جهانپور افزود: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۲ استان موارد فوتی صفر و در ۶ استان، یک مورد فوتی گزارش شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: بیماریابی فعال در کشور گسترش یافته و اکنون بیش از ۸۲ درصد موارد جدید از بین بیماران خفیف بوده است.

وی افزود: هموطنان عزیز می دانند که فردا مراسم معمول روز قدس برگزار نمی شود. در مناطق سفید نماز جمعه برگزار می شود و افرادی که در این نماز حضور دارند، روز قدس را گرامی می دارند و نسبت به مردم فلسطین ادای دین می کنند اما برگزاری کاروان خودرویی هم منتفی شده است.

جهانپور گفت: از مردم می خواهیم همچنان فاصله گذاری و پرهیز از هر گونه تردد و مسافرت غیر ضروری را رعایت کنند. همچنان لازمه پیشگیری از بیماری کووید- ۱۹ رعایت همین اصول بهداشتی است که امیدواریم توسط مردم رعایت شود.

 

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: