اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۲۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 19 May 2020
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد:
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی با اشاره به اعزام هزاران نیروی بهداشتی و درمانی به نقاط مختلف، گفت: در طرح همدلی مشاوره‌‌های روانپزشکی برای افرادی که عزیزان خود را در این مدت از دست داده‌‌اند و خانواده‌‌های مدافعان سلامتی که در این راه شهید شدند انجام می‌‌شود.
اعزام نیروی بهداشتی و درمانی به سراسرکشور توسط بسیج جامعه پزشکی
به گزارش عصرپرس ازپایگاه اطلاع رسانی سپاه؛ دکتر ابراهیم متولیان رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اقدامات بسیج جامعه پزشکی از زمان شیوع کرونا در کشور، گفت: 751 پزشک متخصص، 2478 پزشک عمومی، 7257 پرستار و بهداشت‌‌کار و سایر تخصص‌‌ها را با همکاری وزارت بهداشت در دوران دوماهه کرونا به نقاط مختلف کشور اعزام کردیم.

وی افزود: علاوه بر درمان‌‌هایی که در مراکز انجام می‌‌شد اعضای بسیج جامعه پزشکی نیز در طرح شهید رهنمون یک میلیون و 300 هزار بیمار و افراد دچار مشکلات تنفسی را ویزیت کردند.

متولیان با اشاره به طرحی جدید به نام "طرح همدلی" که توسط بسیج جامعه پزشکی شروع شده است، تصریح کرد: در طرح همدلی مشاوره‌‌های روان پزشکی و روان شناختی برای آسیب‌‌دیدگان ناشی از کرونا شامل افرادی که عزیزان خود را در این مدت از دست داده‌‌اند و خانواده‌‌های مدافعان سلامتی که در این راه شهید شدند انجام می‌‌شود. این طرح از استان خراسان رضوی شروع شد و الان در تمام کشور در حال اجرا است.

وی ادامه داد: 700 تیم در طرح شهید رهنمون داریم که این تیم‌‌ها گروه‌‌های کوچکتری را تشکیل داده‌‌اند و در کشور به مباحث روانشناختی و کمک به آسیب‌‌دیدگان روحی و روانی می‌‌پردازند؛ ما خانواده‌‌هایی که در دوران بیماری کرونا، فوتی داشته‌‌اند را شناسایی و شروع به ارائه مشاوره به آن‌‌ها کرده‌‌ایم؛ این طرح پس از فروکش کرونا نیز ادامه خواهد یافت؛ همچنین در طرح همدلی به خانواده‌‌های کادر درمانی که در این مدت شهید شده‌‌اند نیز سرکشی و از آن‌‌ها دلجویی می‌‌کنیم. مشکلات این خانواده‌‌ها بررسی می‌‌شود و در صورتی که نیاز به کمک روحی یا مادی داشته باشند مشکلات آن‌‌ها پیگیری و رفع می‌‌شود.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی اضافه کرد: از آنجا که به دلیل مشکل کرونا برای هیچ‌‌یک از این افراد فوت شده مراسم ختم برگزار نشد، در آینده و موقعیت مناسب‌‌تر که امکان برگزاری مراسم باشد، یک بزرگداشت کشوری برای این افراد برگزار خواهیم کرد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: