اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 19 May 2020
زنگنه:
وزیر نفت با اشاره به خدمات مرحوم حسین کاظم‌پور اردبیلی، ‌ گفت: امروز با ره‌توشه پرباری به محضر خدا رفت و امیدوارم به من هم این توفیق را بدهد تا با ره توشه‌ای بروم که در درگاه خدا شرمسار نباشم.

کاظم‌پور با ره‌توشه پرباری به محضر خدا رفتبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از ایرنا، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم گرامیداشت ‌مرحوم کاظم‌پور اردبیلی، نماینده ایران در هیات عامل اوپک که در وزارت نفت برگزار شد،  افزود: هر توقعی که داشت برای جمهوری اسلامی و مردم و سربلندی ایران بود.

وی آخرین پیامکی که از مرحوم کاظم پور دریافت کرده بود را مربوط به حقوق کارگران عنوان کرد و ادامه داد: در آن پیامک مرحوم کاظم پور، ‌ افزایش حقوق حداقل دستمزد را کم عنوان کرده بود و معتقد بود زندگی کارگران نمی‌چرخد.

زنگنه افزود: وی تاکید کرده بود که یکی از مدیران شرکت‌های تولیدی اعلام کرده که پولی که دولت اعلام کرده پرداخت می‌کند را صرف افزایش حقوق کارگران کنیم زیرا افزایش حقوق‌ها تاثیری در صادرات و زندگی ما ندارد اما می‌تواند زندگی کارگران را تامین کند

وی تاکید کرد:‌ کاظم پور فرد بزرگی بود و مصداق این شعر بود که «رفتی و رفتن تو آتش نهاد بر دل از کاروان چه ماند جز آتشی به منزل».

زنگنه در ادامه غزلی از مولوی در وصف این دیپلمات کهنه کار نفتی خواند.

وزیر نفت ارزش مرحوم کاظم پور اردبیلی را بیش از گنج زر دانست و گفت:‌ زر و طلا در دست هر کسی می‌تواند باشد اما انسانیت و شرافت داشتن و شرافتمندانه زیستن و به رغم ناملایمات، عشق به میهن را حفظ کند به واقع از مصادیق «وجه رب» است.

وی با اشاره به اینکه همه چیز نابود می‌شود و تنها وجه رب باقی می‌ماند، ادامه داد: آنچه از اعمال ما می‌ماند وجه ربانی ما است.

زنگنه تاکید کرد: امروز با ره توشه پرباری به محضر خدا رفت و امیدوارم  به من هم این توفیقی را بدهد تا با ره توشه‌ای بروم که در درگاه خدا شرمسار نباشم

وی با بیان اینکه رفتن مرحوم کاظم پور یک ضایعه بود، ‌ افزود: وی شرافتمندانه زندگی کرد و شرافتمندانه از دنیا رفت.

وزیر نفت گفت:‌ انسان باید طوری زندگی کند که در هنگام فوت بگویند خدمت کرد و کاری جز خدمت نکرد، خود خواه نبود و برای وطنش فداکاری کرد و حسین کاظم پور همینطور بود.

وی با اشاره به اینکه ایشان ابزار آن را داشت تا به خیلی چیزها دست پیدا کند، ‌ ادامه داد:‌ حتی ذره‌ای در معاملات نفت و فعل و انفعالات حاضر نمی‌شد و این در حالی بود که همیشه در متن بود و در همه اتاق‌ها باز بود اما سوءاستفاده نکرد، اینها شرف است.

زنگنه در پایان با تسلیت مجدد به خانواده آن مرحوم، ‌ گفت: آرزو می‌کنم خداوند این خصلت‌های نیکو را در ذریه‌اش تداوم دهد.


نام:
ایمیل:
* نظر: