اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 19 May 2020
وزیر نیرو در آیین تودیع و معارفه رئیس ساتبا:
وزیر نیرو، گفت: در شرایط و موقعیت حاضر وزارت نیرو، ساتبا با توجه به ماموریت‌های قانونی که دارد باید محور اصلی، نمایان و شایان عرصه صنعت آب و برق باشد.

ساتبا باید محور اصلی و نمایان عرصه صنعت آب و برق باشدبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، رضا اردکانیان وزیر نیرو روز سه‌شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) با اشاره به نقش و جایگاه این سازمان در پیشبرد اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو اظهار داشت: اگر به درستی عمل و فکر و پیش از آن افراد مناسبی را برای تفکر صحیح دور هم جمع کنیم، می‌بینیم که توجه اساسی به موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور ما یکی از درست‌ترین کارهاست.

وی افزود: بهره‌وری انرژی برق هم همین طور است و این به معنای کم اهمیت بودن نیروگاه‌های حرارتی، تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب، سدسازی‌ها و شبکه‌های آبیاری و زهکشی ما نیست، ولی به این معناست که آنچه این مجموعه‌ها را در مسیر صحیح و بهینه خود قرار می‌دهد طرز تفکری است که ساتبا بر اساس آن تأسیس شده است.

اردکانیان گفت: اگر ساتبا در محدوده سازمانی خود باقی نماند و تفکر اولویت دادن به انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری صحیح توسعه و نشر پیدا کند، دیگر بخش‌های وزارت نیرو هم از آن بهره مند خواهند بود.

وی خطاب به رئیس پیشین ساتبا و مؤسس این سازمان اظهار داشت: جدای از فراز و فرودهای هر کاری، مدیر مؤسس بودن توفیق کمی نیست و برای او ویژگی افزون‌تری وجود دارد و نقش و جایگاه فرد مؤسس، منحصر به فرد است.

اردکانیان اضافه کرد: اگر تأسیس به درستی صورت گرفته باشد دوره‌های بعد از آن باید دوره‌های شکوفاتری باشد. برای مدیران مؤسس، دوران بعد از خودشان دوران مهمی است.

اردکانیان با بیان این که مدیر مؤسس بودن، پستی برای همیشه بوده و یک نفر حائز آن است افزود: مدیر مؤسس حتی بعد از فراغت، از دغدغه‌ها و مسائل و روز و شب آن موسسه فارغ نخواهد بود و باید این عنوان را حرمت بدارد که این امر مستلزم انتقال همه تجربیات، کامیابی‌ها و ناکامی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً ساتبا روزگار بهتری را خواهد داشت و اساس تأسیس هم این است که دوران بعد از تأسیس دوران شکوفاتری باشد. به همین خاطر، این گام برداشته شد و به کمک همکاران در ساتبا گام‌های مهم‌تر و بزرگتری برداشته خواهد شد تا شورای سیاست‌گذاری را در ساتبا ایجاد کنیم و این طرز فکر به نوعی تبلیغ شود.

اردکانیان گفت: اینجا، جایی است که همه عناصر وزارت نیرو برای نشر این طرز فکر باید دور هم جمع شوند و آن را یک کار و وظیفه مشترک بدانند.

وزیر نیرو ادامه داد: اگر چه این کار برای حل و فصل دادن به یک سری مشکلات پیش رو، دم دست و پیرامون مدیریت جدید ساتبا است، اما اساس کار توسعه این ساختار فکری است. طبق آنچه در اساسنامه ساتبا آمده اگر این فکر توسعه یابد واحدهای دیگر صنعت آب و برق هم از آن بهره‌مند خواهند بود.

وی با اشاره به برنامه‌های مدیریت جدید ساتبا گفت: آقای ساتکین برنامه تفصیلی خوبی را برای ماه‌های پیش رو تنظیم کرده و امید است با اتکای پشتیبانی عناصر و همه همکاران در ساتبا و ظرفیت‌های وزارت نیرو و بخش خصوصی در بازه کوتاه مدت ماه‌های پیش و پایانی دوره دولت بخش قابل توجهی از برنامه عملیاتی شود.

اردکانیان افزود: برای امسال که سال جهش تولید است، ساتبا برنامه‌های مفصلی هم در عرصه ساخت و سازها و هم ساز و کارها تدارک دیده و به دولت و رئیس جمهوری منعکس شده که امید است بتوان سهم و نقش این سازمان را از این حیث پررنگ‌تر از گذشته ببینیم.

وی گفت: مهم این است که مدیران بتوانند در پیوستگی، کامیابی‌ها و ناکامی‌های خود را به هم منتقل کنند. ما هیچ مسیر به نتیجه نرسیده‌ای را نباید دوباره طی کنیم و باید از این فرصت معلوم و محدود به بهترین نحو به‌ویژه در ساتبا استفاده کنیم.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: