اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 18 May 2020
رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان سخت‌تر از مرداد و شهریور ۹۷ نیست، گفت: امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز، اعلام می‌کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش‌های مختلف اقتصادی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

همتی: ثبات لازم به بازارها برمی‌گردد

به گزارش عصرپرس، «عبدالناصر همتی» روز دوشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام نوشت: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت تر از مرداد و شهریور۹۷ نیست،در آن روزها با شروع و تشدید تحریم های آمریکا، بازارهای ارز، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار در بازار به رقم های بسیار بالا رسید.

وی یادآور شد: اما با مدیریت بازارها و تدابیری که به کار گرفته شد، با وجود تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ های بسیار پایین‌تر ارز، برقرار و رشد اقتصادی غیر نفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد.

رییس کل بانک مرکزی افزود: این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا و تعطیلی سه ماهه بسیاری از فعالیت ها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و ... انتظارات تورمی بالا رفته است.

همتی گفت: در روزهای آتی، پیش‌بینی‌های بانک مرکزی از تورم یک سال آتی و تورم هدف اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: محاسبات و برآوردهای اداره بررسی های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می شود.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: همان طور که قبلا گفتم شرایط دشوار است، اما روند در حال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است.

همتی خاطر نشان کرد: در روزهای اول حضورم در بانک مرکزی اعلام کردم همه داشته های علمی و تجربی را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست.

رییس کل بانک مرکزی گفت: امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آن روز، اعلام می کنم با تلاش جدی همکارانم در بانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخش های مختلف اقتصادی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهد شد.

وی افزود: همراهی مردم و فعالان اقتصادی در بخش های تولید و صادرات این بار نیز پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزاران‌شان خواهد بود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: