اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 16 May 2020
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: حادثه در رزمایش‌ها در دنیا رخ می‌دهد، اما دشمنان ایران بر روی این مسائل بیشتر تمرکز دارند.

عیادت امیر دریادار سیاری از مجروحان ناوچه کنارکبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه عیادت از سه مجروح حادثه ناوچه کنارک در بیمارستان گلستان نیروی دریایی، گفت: حادثه در رزمایش‌ها در دنیا رخ می‌دهد و امری اجتناب ناپذیر است، اما دشمنان جمهوری اسلامی بر روی این مسائل بیشتر تمرکز دارند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به جایگاه شهداء در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، افزود: بطور متوسط در سطح ارتش هفته‌ای یک رزمایش برگزار می‌شود، حادثه در رزمایش‌ها در دنیا رخ می‌دهد و امری اجتناب ناپذیر است.

وی ادامه داد: هر رزمنده‌ای که وارد خدمت در نیرو‌های مسلح و ارتش می‌شود به طور قطع یکی از اهدافش دستیابی به مقام والای شهادت است.

 امیر دریادار سیاری گفت: قطعا مسیر این شهیدان ادامه خواهد یافت و این شهداء باعث عزت، افتخار و سرافرازی و نشان دادن توان بازدارندگی در عرصه دریا هستند و آن چه تا امروز باعث شده است اقتدار ایران در عرصه دریایی به معرض نمایش گذاشته شود در صحنه بودن همین عزیزان به ویژه شهدایی است که در این راه جان شیرین خود را تقدیم کردند تا بتوانیم منافع ملی مان را حفظ کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: آن چیزی که امروز خیلی در این عیادت برایم با اهمیت و درس آموز بود، روحیه و انگیزه این عزیزان است که همواره اعلام آمادگی می‌کنند که حاضر هستند پس از بهبود، خیلی سریع به منطقه ماموریت شان بازگردند.

امیر دریادار سیاری با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شبهه در چنین حوادثی گفت: کار دشمن ایجاد شبهه و تفرقه است و از دشمن غیر از این انتظار نمی‌رود. البته ملت و ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره هوشیار هستند و مسایل را به خوبی رصد می‌کنند. به طور قطع به این شبهات، دروغ پردازی و سناریوسازی‌ها توجه نمی‌کنند.

وی با اشاره به این که به طور متوسط در سطح ارتش هفته‌ای یک رزمایش برگزار می‌شود افزود: حادثه و اتفاق در رزمایش‌ها در همه دنیا رخ می‌دهد. البته این مسایل عادی نیست، اما رزمایش تمرین جنگ است، سلاح، ​ مهمات، موشک، اژدر و ده‌ها اقدامات تاکتیکی جدید در آن استفاده می‌شود و به هر صورت در چنین شرایطی حادثه نیز ممکن است رخ دهد.

امیر دریادار سیاری تاکید کرد: همه کشور‌های دنیا در عرصه نظامی اسراری دارند و هیچ کشوری اسرار دفاعی و نظامی خود را فاش نمی‌کند از این رو ما نیز نمی‌توانیم اسرارمان را برای رضایت دشمن و ایادی آنان بیان کنیم.

در حادثه ناوچه کنارک ۱۹ نفر از دلیر مردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نائل شدند، ۱۵ نفر مجروح شدند که ۱۱ تن از آنان از بیمارستان‌ها ترخیص، یک نفر در بیمارستان چابهار بستری و سه نفر دیگر در بیمارستان گلستان نیروی دریایی ارتش در تهران بستری هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: