اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 16 May 2020
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی:
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی اعلام کرد: بیش از هزار و ۸۱۰ مگاوات تا تیر ماه به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور افزوده می‌شود.

ظرفیت نیروگاه‌ها به ۱۸۱۰ مگاوات می‌رسدبه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، محسن طرز طلب مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به آمادگی کامل نیروگاه‌های کشور برای تامین برق مطمئن و پایدار در پیک مصرف تابستان امسال، گفت: تا تير امسال در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران بیش از هزار و ۸۱۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های برق کشور افزوده خواهد شد.

طرزطلب با اعلام این خبر افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته باید در فاصله بین تابستان سال‌های ۹۸ تا ۹۹ حدود سه هزار و ۸۴۶ مگاوات به ظرفیت بخش نیروگاهی کشور افزوده شود که تا اسفند سال گذشته هزار و ۱۰۲ مگاوات از این رقم عملیاتی شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا تیرماه امسال هزار و ۸۱۰ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی وارد مدار تولید خواهد شد، گفت: بخش بخار نیروگاه‌های فردوسی، ارومیه، کاسپین، هریس، سبلان، شیروان و بخش گاز نیروگاه‌های قشم و دالاهو از جمله واحد‌هایی هستند که به‌طور متوسط با پیشرفت ۸۷ درصدی در حال آماده‌سازی برای تامین برق مطمئن و پایدار کشور در فصل تابستان امسال هستند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اینکه ۹۳۴ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی پس از پایان پیک تابستان امسال وارد مدار خواهد شد، گفت: در قالب برنامه پیک تابستان ۹۹ بیش از ۱۵۰ مگاوات برنامه رفع محدودیت تولید و افزایش توان عملی واحد‌های نیروگاهی تاکنون انجام شده است و تا پیش از شروع دوره اوج مصرف برق امسال ۱۸۹ مگاوات دیگر نیز از طریق اجرای برنامه‌های یاد شده به ظرفیت بخش نیروگاهی افزوده خواهد شد.

طرزطلب با تاکید بر اینکه برای پیک تابستان امسال حدود ۹۲ هزار مگاوات برنامه تعمیرات واحد‌های نیروگاهی در دستور کار قرار گرفته است، گفت: تاکنون ۹۰ درصد برنامه تعمیرات اساسی واحد‌های بخار و گازی، بازدید مسیر داغ، اتاق احتراق و تعمیرات دوره‌ای واحد‌های بخاری به پایان رسیده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: