اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۸ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 15 May 2020
علی آبادی خبر داد:
مدیر عامل شرکت مپنا از ساخت پکیج برقی سازی خودرو‌ها در کشور خبر داد.

ساخت پکیج برقی سازی خودروهابه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس،عباس علی آبادی مدیر عامل شرکت مپنا با اشاره به اینکه به زودی خط تولید این تجهیزات رونمایی می‌شود افزود: با استفاده از این تجهیزات برای برقی سازی خودرو‌های درحال تولید و همچنین خودرو‌هایی که تولید شده و اشخاص متقاضی برقی سازی آن‌ها هستند؛ امکان پذیر است.

وی ساخت الکترونیک قدرت و موتور‌های الکترونیکی را از جمله بخش‌های این پکیج دانست و گفت: اگر خودرو از اساس برقی شود فرایند راحت‌تر خواهد بود امابا رعایت استاندارد‌ها امکان برقی کردن بخشی از ظرفیت خودرو‌های تولید شده نیز وجود دارد.

علی آبادی با بیان اینکه کشور‌های اروپایی پیش از راه اندازی خط تولید، خودرو‌های موجود را برقی کردند ادامه داد: ما برای برقی سازی خودرو‌های داخلی با شرکت‌های داخلی برنامه ریزی کرده و آن را دنبال خواهیم کرد.

مدیرعامل مپنا با تاکید بر اهمیت راه اندازی زیر ساخت‌های برقی سازی خودرو‌ها گفت: ما درحال نصب شارژ‌های این نوع خودرو‌ها در کشور هستیم و آمادگی توسعه این تجهیزات را داریم البته این شارژ‌ها تاکنون در تهران و مشهد نصب شده و سپس در دیگر شهر‌ها اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به وجود قابلیت تامین نیاز کشور برای ساخت این تجهیزات در مپنا گفت: این کالا کاملا ایرانی است و ما با هماهنگی وزارت نیرو در هر منطقه امکان نصب آن را داریم البته طبق برنامه مشخص شده در هر استان دو دستگاه و در جاده‌های بین شهری نیز راه اندازی خواهد شد.

علی آبادی با اشاره به ساخت دستگاه اکسیژن ساز موبایلی برای مقابله با کرونا افزود: در بیمارستان‌های سیار و مراکزی که باید فوری تجهیز شود این دستگاه قابل نصب و استفاده است.

وی بابیان اینکه این وسیله قابل حمل و نقل است ادامه داد: این دستگاه با ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر دقیقه برای اولین بار در کشور ساخته شده و می‌تواند اکسیژن هوا را دریافت کرده و با خلوص بالاتر منتقل کند.

مدیر عامل مپنا با اشاره به تولید ماسک و توزیع دستگاه اسکن ریه در ۳۰ بیمارستان گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۷۰ هزار نفر از مردم که تحت پوشش بیمه بوده اند با این دستگاه، تصویر برداری از ریه انجام داده و البته ظرفیت خالی هنوز هم وجود دارد.

علی آبادی با اشاره به پشتیبانی‌های انجام شده از نیروگاه‌های برق کشور برای تولید پایدار افزود: از اوج مصرف سال گذشته تا کنون گروه مپنا ۳۶۰۰ مگاوات نیروگاه تولید برق وارد مدار کرده است و این درحالی است که بسیاری از کشور‌های همسایه ایران ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشورشان ۳۶۰۰ مگاوات هم نیست.


نام:
ایمیل:
* نظر: