اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۸۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 13 May 2020
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد:
رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه امسال ، سال خوبی برای صندوق رفاه دانشجویان خواهد بود.، گفت: با توجه به تخصیص منابع جدید، 300 میلیاردتومانی تسهیلات با جامعه هدف 110 هزار نفری دانشجویان وزارت بهداشت در سال جاری اختصاص داده خواهد شد.

پرداخت 300 میلیارد تسهیلات به دانشجویان وزارت بهداشت در سال جاری

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، بهروز رحیمی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به اینکه حضور پررنگ دانشجویان در کنار پزشکان کشور روزهای پرتلاشی را در بحران کرونا رقم زد، افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در راستای بحران کرونا اقداماتی از قبیل تعویق پرداخت و دریافت وام های دانشجویی، بخشیدن هزینه خوابگاه دانشجویان در ترم دوم و الکترونیکی کردن خدمات صندوق را انجام داد.

تفاهم نامه بیمه سلامت با صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت

وی درادامه با اشاره به تفاهم نامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت با بیمه سلامت، گفت: مهم ترین دغدغه دانشجویان وزارت بهداشت از جمله دانشجویان دستیاری، PHD و رزیدنتی نبوده بیمه است که در این خصوص تفاهم نامه ای با بیمه سلامت انجام شد که 50 درصد آن که سهم دانشجو است توسط صندوق رفاه دانشجویی که بعداز فراغت از تحصیل از دانشجو اخذ می شود و 50 درصد دیگر توسط وزارتخانه پرداخت خواهد شد، علاوه برآن نیز در خصوص بیمه تکمیلی این افراد در حال مذاکرات هستیم.

رحیمی در ادامه گفت: با توجه به تاکید مقام عالی وزارت توجه خاصی به زیر ساخت های دانشجویی صورت گرفته امسال ردیف تعمیر، تجهیز و به روز رسانی خوابگاه ها تفاهم نامه و منابع لازم تخصیص در نظر گرفته شده که در همین خصوص 48 پروژه نیمه تمام خوابگاهی داریم که 20 هزار دانشجوی جدید را به خوابگاه اضافه خواهد کرد که 80 درصد این خوابگاه ها تا  18 ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

وی در پاسخ به سوال عصرپرس مبنی براینکه وضعیت پاداش دانشجویان فعال در پویش مقابله با کرونا به کجا رسید و خیرین تا کنون چه کمک هایی را برای بازسازی خوابگاه های دانشجویی داشته اند؟ گفت: با توجه به تلاش دانشجویان در بحران کرونا و انجام اقداماتی مانند ساخت مواد ضد عفونی، ماسک و کمک به پزشکان کشور در این برهه از زمان صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت پاداشی را برای این افراد در نظر گرفته که براساس لیست های آماده شده انجام خواهد شد.

اتمام چند پروژه  خوابگاهی نیمه تمام توسط خیرین سلامت

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته توجه زیادی به کمک خیرین نشده است، گفت: در سال جدید با مذاکراتی که با خیرین حوزه سلامت صورت گرفته قرار است چند پروژه خوایگاهی نیمه تمام در مناطق محروم را به اتمام برساند.

پرداخت 300 میلیارد تسهیلات به دانشجویان وزارت بهداشت در سال جاری

وی در پاسخ به دیگر سوال عصرپرس در خصوص میزان وام پرداختی در سال گذشته توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، گفت: این صندوق در سال 98 مطابق با جدول منابع 120 میلیارد تومان وام به جامعه هدف 80 هزار نفری دانشجویان اعطاء کرده و با توجه به تخصیص منابع جدید 300 میلیارد تومان تسهیلات با جامعه هدف 110 هزار نفری دانشجویان وزارت بهداشت در سال جاری اختصاص داده خواهد شد.

رحیمی در ادامه با اشاره به آغاز اعطای وام به دانشجویان دستیاری، گفت: با مذاکراتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم و با همراهی مجلس شورای اسلامی بودجه مناسبی برای این وام ایجاد شد که با استفاده از ظرفیت بانکی این عدد به 1.5 برابر رسانده شد و در نظر داریم 15 هزار دانشجوی دستیاری از این وام برخوردار شوند.




خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: