اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۸۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 12 May 2020
شخصیت‌ها و مقامات لشکری و کشوری در پیام‌های جداگانه‌ای شهادت تعدادی از دریادلان نیروی دریایی ارتش در حادثه شناور کنارک را تسلیت گفتند.
پیام تسلیت مقامات لشکری و کشوری درپی شهادت دریادلان نیروی دریایی ارتش
به گزارش عصرپرس، درپی حادثه شناور پشتیبانی سبک کنارک که ۱۹ تن از پرسنل فداکار آن به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. و ۱۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند. شخصیتهای سیاسی و نظامی در پیامهایی شهادت کارکنان نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفتند.

امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به فرمانده کل ارتش آورده است: عروج این شهدای گرانقدر و مدافعان راستین امنیت و آرامش را به محضر فرمانده معظم کل قوا، جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و خانواده معظم شهیدان این حادثه، تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با صدور پیامی شهادت جمعی از رزمندگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک و تسلیت گفت.

درپیام آیت الله جنتی آمده است: شهادت جمعی از رزمندگان نیروی دریایی قهرمان بر اثر یک سانحه نظامی را به محضر امام خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا، فرمانده کل ارتش و خانواده این عزیزان، تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

در این ساعات عزیز و پر برکت ماه خدا، از درگاه خداوند متعال می‌خواهم که این عزیزان را با سید و سرور شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) محشور کرده و قلب جریحه دار بازماندگان را تسکین دهد

آیت‎الله سید ابراهیم رییسی، باصدور پیامی خطاب به فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهادت جمعی از دریادلان نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفت.

آیت‎الله سید ابراهیم رییسی نوشت، حادثه تلخ و تأسف‌بار شهادت شماری از دریادلان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حین ماموریت یگانی در آب‌های دریای عمان را به محضر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی)، جنابعالی، خانواده معظم شهدا و آحاد فرماندهان و رزمندگان غیور ارتش جمهوری اسلامی ایران تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم. ضمن آرزوی تندرستی و شفای عاجل مجروحان این سانحه، برای شهیدان گرانقدر آن، تعالی درجات و همجواری با شهدای کربلا و برای بازماندگان، صبر و شکیبایی مسألت می‌کنم.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش هم در پیامی به مناسبت شهادت دریادلان  نیروی دریایی ارتش نوشت: شهادت پاداش ارزشمند مجاهدت‌های مومنانه، خدمت خالصانه و همت شجاعانه دریادلانی است که با عشق وافر و بینش عمیق برگرفته از ایمان الهی و حب وطن پا در مسیر سربازی ولایت و حفاظت از این آب وخاک گذاشته و با پوشیدن جامه سپید نیروی دریایی راهبردی، راه امام حسین (ع) را در پیش گرفته و عزت خدمت در زیر لوای علوی و پرچمداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در آب‌های سراسر جهان برگزیدند.

امیر خانزادی اضافه کرد: حضور قدرتمندانه این سربازان جانفدای ولایت در همه صحنه‌های عملیاتی اگر چه دلیلی بر ولایتمداری و مجاهدت شبانه‌روزی همه سربازان غیور این نیرو و تضمینی بر بقای نظام مقدس اسلامی و دوام کشور عزیزمان ایران است لکن تأثر عمیق اینجانب در حالی که در زمان شهادت در کنار همرزمانم حضور داشته و شاهد پرواز ملکوتی شهدای ارجمند روزه دار ناو ج. ا. ا کنارک و پیوستن آنان به خیل شهدای مدافعان حریم و عزت و اقتدار ایران اسلامی بوده، اندوه عظیمی را برای این حقیر و خانواده بزرگ نیروی دریایی در پی داشت که در قالب واژه‌ها و جملات نمی‌گنجد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یادآورشد: از این رو با بسیج کلیه امکانات و منابع انسانی و فنی رسیدگی به ابعاد حادثه و تجسس و نجات مصدومین با جدیت ادامه دارد. امید است که در پرتو برکات این ماه مبارک و دعای همه ملت عظیم الشان این تلاش‌ها بتواند منجر به کاهش این تألمات و اخذ نتایج مثبت در نجات بازماندگان این سانحه گردد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش هم شهادت دریادلان نیروی دریایی ارتش را تسلیت گفت و  در پیامی نوشت: بی شک حضور غیورمردان نیروی دریایی راهبردی ارتش و ادامه دهندگان راه امام حسین علیه السلام در راستای صیانت از مرزهای آبی کشور برای ملت بزرگ ایران مشهود، ملموس و مایه امید و امنیت است و اینجانب ضمن ابراز تاسف از ضایعه جبران ناپذیر از دست دادن دریادلان غیور به خانواده‌های معظم داغدیده و آحاد کارکنان از صمیم قلب تسلیت می‌گویم و برای شهدای حادثه، علو درجات و همچنین برای مجروحان شفای عاجل را از درگاه الهی مسألت دارم.

محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری هم در صحفه اینستاگرام خود نوشت: شهادت غریبانه سفیدپوشان دریادل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ‌ داغ جانسوزی را بر دل ایرانیان نهاد. اینجانب این ضایعه دلخراش را به ملت شریف ایران، خانواده‌های معزز شهدا و دلاوران ارتش تسلیت عرض می‌کنم. نام این عزیزان تا ابد در سیاهه قهرمانان ملی این مرز و بوم خواهد درخشید.

امیر صباحی فرد در پیام تسلیت خود نوشت:حادثه ناگوار و دلخراش برای یک فروند شناور نیروی دریایی ارتش و شهادت شماری از دریادلان نیروی دریایی را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، جنابعالی و آحاد فرماندهان و کارکنان ارتش و خانواده معظم شهیدان این حادثه، تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: ضمن آرزوی سلامتی و تندرستی برای مجروحان این حادثه، از درگاه خداوند متعال برای آن عزیزان که در این ایام مبارک ماه رمضان به مولا و مقتدای خویش حضرت امیر المومنین(ع) اقتدا کرده و شهد گوارای شهادت را نوشیدند علو درجات و برای خانواده معظم آنها صبر و اجر مسئلت دارم.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل هم  اظهارداشت: شهادت جمعی از دریادلان سپیدپوش و غیور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران واقعه ای دردناک و تاسف انگیز بود که غم سنگینی را بر دل‌ها نشاند.

ولایتی یادآور شد: شهادت این دریادلان را به محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، ملت شریف ایران، دلاوردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و به خصوص همرزمان آنان در  نیروی دریایی و خانواده  این عزیزان تسلیت عرض نموده، از خداوند متعال علو درجات و برای خانواده معظم صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

همچنین سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در پیام تسلیتی به مناسبات شهادت کارکنان نیروی دریایی ارتش اظهارداشت: با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران با دم مسیحایی امام(ره) و ارشادات رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) توانست به یک نیروی زبده، خلاق، متعهد و آماده تبدیل شود و در کنار دیگر نیروهای مسلح، از کیان، استقلال و تمامیت ارضی کشور پاسداری و محافظت کند و سینه ستبر خود را در برابر هر گونه تجاوز نظامی سپر سازد.

وی افزود: معاندان و دشمنان ایران اسلامی بدانند شهادت‌طلبی و ایثارگری، نقطه مطلوب و هدف غایی کارکنان خدوم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است؛ از این رو بر خود فرض می‌دانم شهادت جمعی از سپیدپوشان نیروی دریایی ارتش را در سانحه شناور کنارک به خانواده و بازماندگان آن عزیزان تبریک و تسلیت عرض کنم و برای مجروحان شفای عاجل مسألت نمایم.

حجت الاسلام عباس محمدحسنی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم در پیامی نوشت: دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران، سال‌هاست که مداومت بر جهاد با خصم و تداوم خدمت عاشقانه به ملت را تکلیف توأمان خود می‌دانند و هر لحظه خود را مهیای تقابل با خصم می‌کنند. سحرگاه امروز قامت سرخ عزیزانی از این جمع شایستگان، در کسوت شهیدان آرمید که مردم عزیز سیستان و بلوچستان سال‌ها گواه حضور، همراهی، مردم داری و محرومیت‌زدایی‌هایشان بوده و در بیش از دو ماه گذشته نیز رزمایش مواسات و رژه خدمتشان را ستوده‌اند.

محمد حسنی یادآورشد: این عزیزان شهید، سال‌ها با طوفان جنگیدند و قدرتمندانه و مقتدرانه ابهت پوشالی دشمن را به چالش کشیدند، و در مسیر تحقق عزت و اقتدار امت اسلامی و تأمین امنیت دریایی نظام مقدس اسلامی همواره ذکر «یالیتنی کنا معکم» را در ادامه راه اسلاف شهیدشان نجوا کردند.

سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در پیامی شهادت جمعی از پرسنل نیروی دریایی ارتش جموری اسلامی ایران در حادثه شناور کنارک را به امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش تبریک و تسلیت گفت.

سردارسلیمانی نوشت: خبر شهادت جمعی از مرزبانان شجاع و دریادلان سفیدپوش ارتش، همیشه قهرمان جمهوری اسلامی ایران ناگهانی و تکان‌دهنده بود و این واقعه محزن و تألم‌بار دل همکاران، همرزمان و خانواده‌های آنان را دستخوش غم و اندوه نمود.

اینجانب شهادت آن مجاهادن فی سبیل الله و مرزبانان دریایی غیور ارتش جموری اسلامی ایران را محضر فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی)، جنابعالی، خانواده معزز و صبور شهدا، همرزمان و بازماندگان ایشان تبریک و تسلیت عرض نموده و رحمت و غفران واسعه الهی برای آن عزیزان به عرش پیوسته و عافیت و سلامتی برای مجروحین حادثه از خداوند سبحان مسئلت می‌نمایم.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: