اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 12 May 2020
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران:
فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به کاهش ۳.۵درصدی بستری مبتلایان جدید کرونا در بیمارستان های تهران، بر ضرورت عدم تلقی عادی شدن شرایط توسط شهروندان تاکید کرد.
کاهش ۳.۵درصدی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های تهران
به گزارش عصرپرس به نقل از وزارت بهداشت،، دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در استان تهران روز گذشته اظهار کرد: در ۲۴ساعت گذشته (یِکشنبه تا دوشنبه)  بالغ بر ۱۹۱بیمار در بخش های عادی  و ۶۲نفر در بخش های ویژه به عنوان بیماران جدید با تشخیص سندروم کووید ۱۹بستری شدند.

 وی افزود: این آمار نسبت به روزهای قبل در زمینه بیماران جدید با شیب ملایمی در حال کاهش است و مجموع بستری های جدید ۳.۵درصد کاهش را نشان می دهد.
 
  زالی ادامه داد: در زمینه مراجعان بیمارستانی نسبت به روزهای گذشته تغییر محسوسی نداشتیم، در زمینه ترخیص بیماران کرونایی نیز ۳۲۵بیمار از مجموعه بیمارستان های تهران مرخص شده اند که نسبت به روزهای اخیر تعادل نسبی را در این زمینه نشان می دهد.

 وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، حجم بالای ترددهای درون شهر،  افزایش تراکم در روزهای اخیر و بالارفتن تراکم در بخش های مرکزی شهر بیش از گذشته رعایت ملاحظات بهداشتی باید مدنظر قرار گیرد.

  زالی با تاکید بر ضرورت عدم تلقی عادی شدن شرایط توصیه کرد: شهروندان باید طوری رفتار کنند که دچار بحران های جدید نباشیم.
 
وی یادآور شد: رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی از سوی افراد به ویژه در زمان های پیک ترددهای درون شهری در بخش های مرکزی شهر که امکان فاصله گذاری اجتماعی با چالش هایی رو به رو است، برای حفظ و جلوگیری از آسیب به تعادل نسبی در بخش های درمانی ضروری است تا در روزهای آینده به سمت تقلیل موارد ابتلای جدید حرکت کنیم.

 زالی درباره تصمیم گیری در مورد طرح ترافیک تهران توضیح داد: بعد از بازگشایی که در کلان شهر تهران اتفاق افتاد برای اینکه بار کمتری به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد شود  طرح ترافیک برداشته شد تا حمل و نقل عمومی شهر فرصتی برای تهیه وسایل حفاظتی از جمله ماسک داشته باشد.

افزایش ۱۶۷درصدی ترددها در سطح شهر

  زالی ادامه داد: با توجه افزایش ۱۶۷درصدی ترددها در سطح شهر به ویژه در محدوده آلودگی هوا و مرکز شهر در روزهای اخیر برخی از ترددها ضروری تلقی نمی شود و به همین خاطر برای کاستن تجمعات تصمیم گرفته شد با شناور سازی و تغییراتی در طرح ترافیک این طرح اجرا شود.

 وی اظهار امیدواری کرد اجرای این طرح میزان بار حمل و نقل عمومی افزایش پیدا نکند و با تغییر زمان حضور کارمندان قبل از شروع طرح ترافیک و مجاز شدن خروج کارمندان و عموم کادر درمانی از طرح به کارهای ضروری اداری و درمانی رسیدگی شود.

زالی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه بخشی از اجرای این طرح به مصوبات شورای شهر تهران نیاز دارد، احتمالا بعد از شب های قدر یعنی ۲۹ اردیبهشت طرح ترافیک اجرا خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: