اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۶
کد خبر: ۱۸۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 10 May 2020
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اعلام کرد: تاکنون ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶ هزار و ۶۴۰ نفر رسید.

فوت ۵۱ نفر براثر کرونا در ۲۴ ساعت گذشتهبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، کیانوش جهانپور  سخنگوی وزارت بهداشت روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۰۷ هزار و ۶۰۳ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۴۰ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۸۶ هزار و ۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور بیان کرد: تاکنون ۵۸۶ هزار و ۶۹۹ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی گفت: بیش از دو سوم موارد شامل موارد سرپایی یا تماس نزدیک یا افراد نزدیک به بیماران بوده و یک چهارم موارد مربوط به ارجاعی از مراکز درمانی است. البته استان خوزستان همچنان وضعیت هشدار دارد و سایر استان‌ها وضعیت باثبات و نزول تدریجی موارد ابتلا به کرونا را دارند.




خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: