اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۸۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 10 May 2020
فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها و مصوبات ستادملی مقابله با کرونا گفت: تا امروز مجوزی برای برگزاری مراسم‌های شب‌های قدر از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایتخت صادر نشده است.

مجوزی برای برگزاری مراسم شب‌های قدر صادر نشده است

به گزارش عصرپرس، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر که صبح امروز در محله هرندی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درباره برخورد پلیس با مظاهر علنی روزه خواری گفت: ماموران پلیس با افرادی که تظاهر به روزه خواری کرده و شأن ماه مبارک رمضان را رعالیت نکنند، برخورد می‌کنند، البته خوشبختانه مردم متدین تهران همراهی خوبی با پلیس داشته و موارد این چنینی را رعایت می کنند، اما در مورد عده‌ای قلیل مواردی نظیر سیگار کشیدن در معابر و پشت فرمان، توزیع غذای گرم در واحدهای صنفی و … نیز جزو مصادیق تظاهر به روزه خواری است و پلیس با مرتکبان آن برابر قانون برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: حتی افرادی که به دلیل عذرشرعی قادر به روزه گرفتن نیستند، باید توجه داشته باشند که عذرشرعی مجوزی بر روزه خواری در ملاءعام نیست و باید شان این ماه حفظ شود.

به گفته رحیمی، واحدهای صنفی نیز باید مقررات مربوط به این حوزه را رعایت کرده و از عرضه غذای بیرون بر گرم در طول روز خودداری کنند، تا کنون ۴۵ واحد صنفی که این موارد را رعایت نکرده و اقدام به طبخ غذای گرم و فروش آن در طول روز کرده بودند، پلمب شدند.

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به پرسشی در مورد برگزاری مراسم‌های شب قدر با حضور مردم گفت: همه باید دستورالعمل‌ها و مصوبات ستادملی مقابله با کرونا را رعایت کنند. تا به این لحظه هم این ستاد هیچ مجوزی برای تجمع و برگزاری مراسم‌هایی با حضور مردم در شب‌های قدر صادر نکرده است.

به گفته وی، برابر آمارهای اعلام شده از سوی مسئولان بهداشتی کشور، استان تهران بعد از استان خوزستان، از لحاظ جمعیت، دومین استان پرخطر در مورد کرونا است.

به گزارش ایسنا،رحیمی درباره برخورد پلیس با مراکز عرضه چراغ خاموش و مخفیانه قلیان و سرو غذا نیز گفت: با این قهوه خانه‌ها و رستوران‌ها که تحت عناوینی چون اختصاصی، لاکچری و ... فعالیت می کنند برخورد شده و مواردی هم پلمب شده است. این نظارت‌ها بعد از این هم با شدت بیشتری ادامه خواهد داشت، چرا که طبق مصوبات ستادملی مقابله با کرونا و هم طبق قوانین جاری کشور در مورد ماه مبارک رمضان مواردی وجود دارد که حتما باید رعایت شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: