اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 10 May 2020
با موافقت نمایندگان
براساس لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و در جلسه علنی امروز جرایم نقدی قاچاق ارز با تصویب نمایندگان مشخص شد.

جرایم نقدی قاچاق ارز مشخص شد

به گزارش عصرپرس از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماده ۲۶ این لایحه را تصویب کردند که براساس آن بند (ت) ماده ۱۸ به این شرح اصلاح شد.

جریمه نقدی ارز ورودی یک تا دو برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی ارز خروجی یا اقدام به خروج دو تا چهار برابر بهای ریالی آن و سایر موارد ضبط شده ارز انجام نشده تنها معادل بهای ریالی ارز به عنوان جریمه اخذ می‌شود.

 جزئیات ممنوعیت و مجازات عرضه یا فروش کالای قاچاق از طریق فضای مجازی

نمایندگان مجلس عرضه یا فروش کالای قاچاق از طریق فضای مجازی را ممنوع کرده و مرتکب علاوه بر ضبط  کالا به دو برابر ارزش کالای قاچاق محکوم می‌شود.

در نشست علنی امروز (یکشنبه 21 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با ماده 27 این لایحه موافقت کردند.

تبصره 1 ماده 18 قانون به شرح زیر اصلاح می شود: عرضه یا فروش کالای قاچاق موضوع این ماده ممنوع است و مرتکب علاوه بر ضبط کالا به حداقل مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می‌شود. چنانچه عرضه و یا فروش کالای قاچاق از طریق فضای مجازی از قبیل شبکه اجتماعی، تارنما یا پیامک و یا تلفن صورت پذیرد، مرتکب علاوه بر ضبط  کالا به دو برابر ارزش کالای قاچاق محکوم می‌شود.

ممنوعیت عرضه یا فروش کالای قاچاق از طریق فضای مجازی

نمایندگان مجلس عرضه یا فروش کالای قاچاق از طریق فضای مجازی را ممنوع کردند که بر اساس آن مرتکب علاوه بر ضبط کالا به دو برابر ارزش کالای قاچاق محکوم می‌شود.

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با ماده ۲۷ این لایحه موافقت کردند.

تبصره ۱ ماده ۱۸ قانون به این شرح اصلاح می‌شود: عرضه یا فروش کالای قاچاق موضوع این ماده ممنوع است و مرتکب علاوه بر ضبط کالا به حداقل مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می‌شود. چنانچه عرضه و یا فروش کالای قاچاق از طریق فضای مجازی از قبیل شبکه اجتماعی، تارنما یا پیامک و یا تلفن صورت پذیرد، مرتکب علاوه بر ضبط کالا به دو برابر ارزش کالای قاچاق محکوم می‌شود.

با موافقت مجلس سرنوشت کالا و ارز قاچاق مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سرنوشت کالا و ارز قاچاق پس از کشف را مشخص کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز در جریان بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با ماده ۲۸ موافقت کردند.

ماده ۲۸- ماده ۲۱ قانون و تبصره‌های آن به این شرح اصلاح می‌شوند:

ماده ۲۰- در صورتی که ارزش کالای قاچاق یا ارز مکشوفه موضوع ماده ۱۸ این قانون برابر تشخیص اولیه دستگاه‌ها کاشف معادل ۵۰ میلیون ریال یا کمتر باشد، با قید در صورتجلسه کشف به امضای متهم می‌رسد و در صورت استنکاف مراتب در صورتجلسه کشف قید و حسب مورد کالا ضبط و به همراه صورتجلسه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، تحویل می‌شود و ارز مکشوفه به حساب مشخص شده توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز و رونوشتی از اوراق به متهم ابلاغ می‌شود.

مخالفت با تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی مخالفت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی اعاده شده از سوی شورای نگهبان مخالفت کردند.

طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی که پس از رفع ایراد شورای نگهبان در تاریخ اول بهمن ماه سال ۹۸ جهت بررسی مجدد از صحن علنی به کمیسیون اجتماعی ارجاع شده بود، که امروز با توجه به نیاز به دو سوم آرای نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت، اما مورد موافقت مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: