اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 06 May 2020
با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه از بازگشایی یک هزار و ۱۰۸ بقعه متبرکه در ۱۳۲ شهرستان با وضعیت سفید و کم خطر خبر داد و گفت: زائران قبل از ورود به این بقاع متبرکه غربالگری می‌شوند.
بازگشایی ۱۱۰۸ بقعه متبرکه در ۱۳۲ شهرستان
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با اشاره به غربالگری زائران قبل از ورود به این بقاع متبرکه درباره فعالیت امامزادگان و بقاع متبرکه در این ایام افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه دستورالعمل بازگشایی بقاع متبرکه ۱۳۲ شهرستانی را که ستاد ملی مبارزه با کرونا، وضعیت آن را سفید و کم خطر اعلام کرده بود، ابلاغ کرده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور با تاکید بر اینکه بازگشایی بقاع متبرکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت انجام می‌گیرد، افزود: در این ۱۳۲ شهرستان، هزار و ۱۰۸ امامزاده و بقعه متبرکه وجود دارد.


مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف تاکید کرد: بازگشایی این اماکن مذهبی به معنی عادی شدن همه امور نیست و هنوز خطر در این ۱۳۲ شهرستان برطرف نشده است بلکه این شهرستان‌ها فقط کم خطر هستند.


نوروزپور با بیان اینکه زائران قبل از ورود به بقاع متبرکه غربالگری می‌شوند، تصریح کرد: افرادی‌که تشخیص داده شود بیمار هستند، براساس هماهنگی که با وزارت بهداشت شده است، به مراکز درمانی معرفی خواهند شد.


وی با اشاره به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در بقاع متبرکه، در توصیه‌ای بهداشتی به زائرانی که در این ایام قصد زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه را دارند، گفت: زائران در این ایام حتما وسایل شخصی برای زیارت از قبیل جانماز، مهر، تسبیح، قرآن، کتاب ادعیه و ... را با خود به‌همراه داشته باشند، زیرا چنین وسایلی از محوطه و صحن امامزادگان جمع‌آوری شده است.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: