اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 05 May 2020
رئیس سازمان ساتبا عنوان کرد:
بهره‌برداری از دو نیروگاه‌ برق‌آبی کوچک در استان مرکزی، به تولید 60 هزار مگاوات‌ساعت انرژی پاک در هر سال و ذخیره حدود 25 میلیون لیتر سوخت معادل گاز طبیعی کمک خواهد کرد.

تولید 60 هزار مگاوات‌ساعت انرژی با افتتاح 2 نیروگاه‌ برق‌آبی در مرکزی

به‌گزارش عصرپرس از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، "محمد ساتکین" معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان ساتبا در آیین افتتاح دو نیروگاه‌ برق‌آبی کوچک با مجموع ظرفیت 7.8 مگاوات در روستاهای جردیجان و لریجان شهرستان محلات استان مرکزی که با حضور وزیر نیرو در سومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 1399 صورت گرفت، گفت: درحال حاضر 5 واحد نیروگاهی تجدیدپذیر مگاواتی با مجموع ظرفیت 16.1 مگاوات و همچنین 34 مولد کیلوواتی خورشیدی به ظرفیت 666 کیلووات در استان مرکزی برای استفاده‌های خانگی و صنعتی از طریق قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر، احداث شده است.

رئیس سازمان ساتبا افزود: احداث دو نیروگاه برق‌آبی کوچک با ظرفیت‌های 3 و 4.8 مگاوات واقع در روستاهای جردیجان و لریجان شهرستان محلات استان مرکزی، روی ایستگاه‌های فشار شکن 3 و 4 خط انتقال آب قم با سرمایه‌گذاری بیش از 925 میلیارد انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات اتصال به شبکه دو پروژه مهم برق‌آبی افتتاحی امروز در اسفند سال 1398 صورت گرفته است و از مزایای این طرح‌ها می‌توان به پیک‌سایی و ممانعت از انتشار 32 هزار تن آلاینده زیست‌محیطی اشاره کرد.

گفتنی است نیروگاه‌های مذکور با تولید 60 هزار مگاوات‌ساعت انرژی پاک در هر سال به ذخیره حدود 25 میلیون لیتر سوخت معادل گاز طبیعی کمک خواهد کرد. همچنین احداث این نیروگاه‌ها برای 100 نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده و توانمندی تامین برق 30 هزار مشترک بخش خانگی را دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: