اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 02 May 2020
سخنگوی صنعت برق خبر داد:
سخنگوي صنعت برق گفت: با همكاري مشتركان در سال گذشته، معادل پنج نيروگاه هزار مگاواتي در مصرف برق صرفه‌جويي شد.

افزايش بي‌سابقه همكاري مشتركان بزرگ در طرح‌هاي كاهش پيك برقبه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، مصطفي رجبي‌مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: در قالب برنامه‌هاي مديريت بار كه به‌منظور عبور از پيك تابستان سال 98 در نظر گرفته شده بود، با 135 هزار مشترك صنعتي كشاورزي و ... تفاهم‌نامه همكاري امضا شد.

وی با بيان اين كه همكاري اين تعداد از مشتركان كه در گروه‌هاي صنعتي، كشاورزي و ساير مصارف بودند، در نهايت منجر به صرفه‌جويي و كاهش پيك به ميزان 3876 مگاوات شد، تصريح كرد: تامين اين ميزان برق صرفه‌جويي شده، نيازمند احداث 5 نيروگاه هزار مگاواتي بود.

سخنگوي صنعت برق خاطرنشان كرد: اين درحالي است كه بابت اجراي طرح‌هاي مديريت بار در سال گذشته 350 ميليارد تومان پاداش به مشتركان همكاري كننده در اين طرح‌ها پرداخت شد كه اين رقم حدود يك بيستم هزينه‌هاي خريد تضميني برق از نيروگاه‌هايي است كه بايد احداث مي‌شد.

رجبي‌مشهدی همچنين با تقدير از همه استانداران كه در سال گذشته از صنعت برق حمايت كردند، در خصوص ميزان همكاري مشتركان با طرح‌هاي مديريت بار امسال نيز گفت: خوشبختانه با حمايت‌هاي استانداران سراسر كشور و مشوق‌هاي تعريف شده در طرح‌هاي مديريت بار، تاكنون 90 هزار تفاهم‌نامه همكاري با مشتركان امضا شده است، اما با توجه به درخواست‌هاي دريافت شده، پيش‌بيني مي‌شود اين تعداد حتي به دو برابر ميزان سال گذشته نيز افزايش يابد.

وي يادآور شد: صنعت برق مشوق‌هاي خوبي را برای مشتركان همكار در طرح‌هاي مديريت بار در نظر گرفته و همين باعث افزايش جذابيت و ميزان استقبال آنان شده است.

سخنگوي صنعت برق اظهار اميدواري كرد، با مشاركت و همكاري مشتركان به‌ويژه در گروه‌هاي صنعتي و كشاورزي، امكان مديريت مصرف به ميزاني بيشتر از سال گدشته فراهم و مشتركان همكار نيز از پاداش‌هاي در نظر گرفته شده بيش از گذشته منتفع شوند.

برپايه اين گزارش، برنامه‌هاي مديريت پيك بار صنعت برق كه امسال با عنوان برنامه‌هاي مديريت سمت تقاضا اجرا مي‌شود، از اوايل خرداد آغاز و تا پايان شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

برنامه‌هاي صنعت برق در برنامه‌هاي مديريت مصرف تشويق محور بوده و مشاركت كنندگان نيز از پاداش‌هايي كه در تفاهم‌نامه‌هاي همكاري با شركت‌هاي برق منعقد مي‌كنند، بهره‌مند خواهند شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: