اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 29 April 2020
وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت عنوان کرد:
وزیر نیرو از بهره‌برداری ۲۲ هزار هکتار شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی در استان ایلام در دومین هفته پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال جاری خبر داد و گفت: با این کار، مجموع شبکه‌هایی که تاکنون در دولت تدبیر و امید افتتاح شده به ۳۰۱ هزار هکتار می‌رسد.

بهره‌برداری از ۳۰۱ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی در کشوربه گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی عصرپرس، از پاون،رضا اردکانیان وزیر نیرو روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همکاران ما در صنعت آب و برق در کنار کادر درمان و سلامت با توجه به اهمیت مسئله آب در ارتقای سطح بهداشت عمومی، مشغول فعالیت هستند و سعی می شود که این آب به بهترین کیفیت فراهم شود.

وی افزود: خوشبختانه هیچ مشکلی از این حیث وجود ندارد و مردم نیز همراهی لازم را در مصرف صحیح دارند تا بتوانیم آب با کیفیت را برای مصارف مختلف تامین کنیم؛ در زمینه برق هم به همین شکل است.

اردکانیان تصریح کرد: نکته مهم در ارتباط با کرونا در وزارت نیرو و شرکت‌های تابع آن، مراقبت های خود ما از واحدهای تولیدی است، چون یک خدمت شبانه روزی در تمام نیروگاه ها، تصفیه‌خانه‌ها، ایستگاه‌های پمپاژ و همه واحدهای دست اندرکار در آب، برق و فاضلاب است و باید در وهله نخست پروتکل های بهداشتی دقیقا رعایت شود تا کار با هیچ اختلالی مواجه نشود و وضعیت کنونی وضعیت مطلوبی است.

قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در استان اسلام

وزیر نیرو همچنین ادامه داد: ایستگاه قطار پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در روز پنجشنبه استان ایلام است که یک هزار و یکصد میلیارد تومان پروژه مربوط به وزارت نیرو در این استان بهره برداری می شود، البته پروژه هایی هم وزارت کشاورزی دارد که مرتبط با کار ماست و افتتاح خواهد شد.

وی گفت: از جمله این ها، سد مخزنی شهدای ایلام است که چهلمین سدی محسوب می شود که در دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد.

اردکانیان گفت: این سد نقش مهمی در استفاده صنعت از این آب دارد و استفاده از آب چشمه های موجود برای مصرف شرب مردم است. این پروژه هم اثر مثبت روی کیفیت آب شرب و پایداری آن در استان می گذارد و هم آب مورد نیاز صنعت را تامین می کند.

وزیر نیرو گفت: علاوه بر این، ۲۲ هزار هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی در دشت فکه افتتاح خواهد شد که با این رقم جمع شبکه های آبیاری و زهکشی اصلی که مسئولیت اجرای آن با وزارت نیرو است در دولت تدبیر و امید به ۳۰۱ هزار هکتار می رسد که با بهره برداری هر دو هکتار از این شبکه ها یک اشتغال مستقیم ایجاد می شود و تاکنون از این محل ۱۵۰ هزار اشتغال فراهم شده است.

اردکانیان افزود: این روند بویژه در سال جهش تولید ادامه خواهد داشت و شبکه های آبیاری و زهکشی اصلی و فرعی نقش مهمی در افزایش محصولات غذایی و امنیت غذایی کشور دارند و البته در استان ایلام یک هدف جمعی دیگر که از محل بهره برداری این شبکه ها حاصل و محقق خواهد شد کنترل کانون های محلی ریزگردها است.


نام:
ایمیل:
* نظر: