اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 28 April 2020
معاون وزیرصنعت اعلام کرد:
معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت از اجرای طرح‌های سازمان ایمیدرو به منظور شناسایی دخایر معدنی در استان‌های کمتر برخوردار خبر داد تا در زمینه توسعه و تکمیل زنجیره فلزات اقدام شود.

بررسی وضعیت زیرساخت های معادن مناطق کمتر برخوردار

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور امروز در جلسه پایش طرح های پتانسیل یابی معدنی در استان های کمتر برخوردار کشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو با اجرای این طرح ها، درصدد بررسی وضعیت استان های کم برخوردار اما دارای معدن است تا بتواند نسبت به توسعه آنها و در عین حال تکمیل زنجیره فلزات اقدام کند.

وی افزود: "طرح مطالعات اولیه مناطق کمتر برخوردار" توسط بخش خصوصی و "طرح انجام خدمات پتانسیل یابی معدنی" با نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی و توسط شرکت خصوصی اجرا می شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به طرح مطالعات اولیه مناطق کمتر برخوردار، گفت: در این طرح، 12 استان شامل اردبیل، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، بلوچستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمان، هرمزگان و کردستان با جمعیت حدود 14 میلیون نفر توسط یک شرکت خصوصی مورد بررسی قرار می گیرند.

وی افزود: در طرح مذکور، مواد معدنی مختلف شامل سنگ آهن، بوکسیت، مس، طلا، نقره، سیلیس، منگنز، منیزیت، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سنگ های تزئینی، آهک، زغال سنگ، تیتانیوم، نیکل، قلع و غیره بررسی می شوند.

غریب پور با اشاره به طرح انجام خدمات پتانسیل یابی معدنی گفت: این طرح در 6 استان شامل کرمانشاه، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان ممسنی (استان فارس) اجرا می شود که در مجموع 111 هزار کیلومتر مربع را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: در این زمینه، فعالیت های دفتری شامل جمع آوری داده ها گزارشات قبلی، پردازش داده ها و تهیه بانک اطلاعاتی و معرفی مناطق مستعد برای هر تیپ ماده معدنی انجام شده است. با توجه به شیوع کرونا، در اجرای فعالیت ها باید پروتکل های بهداشتی رعایت شود و در صورت تاخیر ناشی از این وضعیت، قراردادها تمدید شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر ضرورت دستیابی به الگوی مناسب برای توسعه مناطق محروم، تصریح کرد: باید با استفاده از اطلاعات نهادها و سازمان های مختلف، شاخص های دقیقی از میزان محرومیت و در عین حال برخوردار از ظرفیت های معدنی برای توسعه تعریف و عملیاتی شود.

وی ادامه داد: هم زمان با این اقدام، ایمیدرو وضعیت زیرساخت های معادن استان های کمتر برخوردار را بررسی می کند تا امکانات مورد نیاز توسعه معادن را فراهم سازد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: