اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۱۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 25 April 2020
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت آیت‌الله ابراهیم امینی طی پیام تسلیتی نوشت: صراحت و صداقت، در کنار مشی معتدل و خیرخواهانه از ویژگی‌های بارز آن فقیه اندیشمند بود.
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی
به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام سیدعباس صالحی آمده است: «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ

خبر ارتحال عالم مجاهد و یار دیرین انقلاب اسلامی، عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، حضرت آیت الله ابراهیم امینی(ره) پس از تحمل دوره بیماری موجب تالم و تاثر گردید.

آن فقید سعید از نخستین روزهای شکل گیری نهضت اسلامی به عنوان شاگرد امام خمینی(ره) در صف مبارزه با نظام ستمشاهی حاضر بود و پس از  پیروزی انقلاب و استقرار نظام جمهوری اسلامی، در مسیر تحقق آرمان ها و ارزش های دینی و اخلاقی از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.   

صراحت و صداقت، در کنار مشی معتدل و خیرخواهانه از ویژگی های بارز آن فقیه اندیشمند بود و با نگاه دلسوزانه و مهرجویانه، تا پایان عمر پربرکت خویش، دغدغه حفظ اعتماد مردم به نظام اسلامی و پشتیبانی آنان از دستاوردهای انقلاب را داشت.

اینجانب فقدان این عالم نیک اندیش را به محضر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، مراجع عظام تقلید، علما و حوزه های علمیه، مردم شریف قم، نجف آباد و آحاد ملت شریف ایران، بالاخص بیت معزز آن مرحوم صمیمانه تسلیت می گویم و در  نخستین روز ماه رحمت و مغفرت، شهر امن الهی، رمضان المبارک از درگاه خداوند منان، علو درجات و رحمت واسعه برای آن فقید و صبر و اجر برای بازماندگان مکرم مسالت دارم.»

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی درگذشت آیت الله ابراهیم امینی
آیت الله ابراهیم امینی نجف‌آبادی (متولد ۱۳۰۴ش) نائب رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بوده است.

آیت الله ابراهیم امینی پس از یک دوره بیماری عصر جمعه در قم به ملکوت اعلی پیوست.

پیکر آن مرحوم امروز (ششم اردیبهشت) در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود و به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، این مراسم به صورت عمومی برگزار نمی‌شود.

 
 
نام:
ایمیل:
* نظر: