اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۷۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 22 April 2020
اداره کل اطلاع رسانی کتابخانه ملی خدمات مرجع مجازیِ را نسبت به قبل گسترش داده و تا حد امکان تلاش دارد فعالیت های خود را در این حوزه ارتقا دهد.

افزایش خدمات مرجع مجازی کتابخانه ملی ایران

به گزارش عصرپرس به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، با توجه به فراگیرشدن بیماری کرونا و تعطیلی تالارهای کتابخانه ملی و عدم امکان ارائه خدمات حضوری به کاربران کتابخانه ملی و به منظور کمک به آن دسته از افرادی که جهت پژوهش های خود نیازمند مشاوره های اطلاعاتی و منابع موردنیاز خود هستند، اداره کل اطلاع رسانی کتابخانه ملی خدمات مرجع مجازیِ خود را نسبت به قبل گسترش داده و تا حد امکان تلاش دارد فعالیت های خود را در این حوزه ارتقا دهد.

لازم بذکر است خدمات مرجع مجازی كتابخانه ملی این امكان را در اختیار افراد قرار می دهد كه بتوانند بدون نیاز به حضور در محل كتابخانه نیازهای اطلاعاتی و پرسش های مرجع خود را با كارشناسان مرجع مجازی ازطریق پست الكترونیكی،گفتگوی همزمان (چت آنلاین ) ، پرسش و پاسخ در شبکه های اجتماعی وارسال پیامك درمیان گذاشته و پاسخ دریافت کنند.

به همین منظور خدمات چت آنلاین که پیش از این روزی ۲ ساعت امکان پذیر بود ، از امروز (سوم اردیبهشت ماه ) به روزی ۵ساعت ( از ساعت ۹ الی ۱۴ ) افزایش می یابد.

کاربرانی که پرسش و نیازهای اطلاعاتی دارند می توانند به وب سایت این بخش به آدرس http://chat.nlai.ir/ مراجعه کرده و با کتابداران مرجع کتابخانه ملی به صورت آنلاین گفتگو کنند.

ضمنا برای استفاده از سایر خدمات مرجع مجازی نیز می توانند به صفحهhttp://www.nlai.ir/ask مراجعه کرده و از طریق فرم های آفلاین و یا پرسش های پیامکی ، سوالات خود را طرح کرده و پاسخگویی به سوالات آنها بر اساس منابع و امكانات موجود كتابخانه ملی و مطابق با خط مشی خدمات مرجع مجازی كتابخانه، در اولین فرصت زمانی صورت خواهد پذیرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: