اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۶ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 21 April 2020
وزیرصمت
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر جایی امکان تولید کالای ایرانی باشد برای ساخت داخل آن و مدیریت وارداتش برنامه داریم و توسعه صادرات را در کنار آن نیز دنبال می کنیم که بسته حمایت از صادرات نیز در حال نهایی شدن و ابلاغ است.
بسته حمایت از صادرات در حال نهایی شدن و ابلاغ است
به گزارش عصرپرس به نقل از شاتا، رضا رحمانی پس از پایان جلسه مشترک با کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب، افزود: در این جلسه در خصوص تولید اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا و آثار اقتصادی کرونا و تاثیر آن بر تولید کشور، بحث و تبادل نظر و پیش بینی‌ها و تحلیل‌های مختلف در این خصوص ارایه شد.

وی در خصوص تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، بیان کرد: از اواسط سال گذشته روی تامین کالاها برنامه ریزی و حساسیت های ویژه ای داشتیم، هر چند در آن ایام موضوع کرونا نیز مطرح نبود، اما تمهیدات ویژه برای تدارک کالاها و تکمیل ذخایر اندیشیده و انجام شد.

با همراهی مردم هیچ گونه مشکلی در در سطح بازار نداشتیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تقدیر و تشکر از همراهی مردم با دولت در روزهای سخت شیوع کرونا، گفت: با همراهی مردم و فرهنگ بالای آنها در خرید، هیچ گونه مشکلی در تامین کالاها در سطح بازار نداشتیم و البته همکاری اصناف و تولیدکنندگان نیز قابل تقدیر بوده است که حتی برخی از صنوف و تولیدکنندگان ما یک روز را هم تعطیل نکردند و شبانه روزی فعال بودند.

رحمانی در این باره اضافه کرد: برخی از واحدهای تولیدی برای تولید اقلام مرتبط با کرونا تغییر خط تولید داده اند، ۲۲ واحد از ۴۰ واحد تولیدی مواد ضدعفونی کننده پس از تغییر خط تولید وارد این حوزه شدند.

ذخایر کالایی مناسب برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شد

وی با اشاره به وفور کالا در کشور تصریح کرد: هیچ گونه مشکلی در تامین کالاها نداریم و برای ماه مبارک رمضان نیز ذخایر کالایی مناسب است و برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت پیگیری تولید اقلام مورد نیاز مردم را یک امر مستمر دانست و گفت: ما بصورت دائمی روند تولید و تامین مواد اولیه کارخانجات را برای تولید اقلام و کالاهای مورد نیاز مردم مورد رصد قرار می‌دهیم و در کنار آن مشکلات مربوط به واردات را نیز پایش می کنیم.

رحمانی در ادامه بیان کرد: شرایط کرونا و پساکرونا و شرایط جدید جهانی در تدوین برنامه‌ها لحاظ می شود و تلاش می‌کنیم هیچ مشکلی پیش نیاید.

وی مدیریت واردات را یکی از برنامه های محوری امسال دانست و افزود: اگر جایی امکان تولید کالای ایرانی باشد برای ساخت داخل آن و مدیریت وارداتش برنامه داریم و توسعه صادرات را در کنار آن نیز دنبال می کنیم که بسته حمایت از صادرات نیز در حال نهایی شدن و ابلاغ است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این وزارتخانه به عنوان محور و پیشران صادرات کشور تعیین شده است، بیان کرد: برای صادرات به ۱۵ کشور همسایه و دیگر کشورها برنامه داریم و صادرات از مازاد تولیدات صنعتی و کشاورزی و... به اشتغال داخلی و تامین ارز کمک خواهد کرد.

رحمانی رقم صادرات غیرنفتی پارسال را ۴۲ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: حدود ۱۳۵ میلیون تن حجم صادرات کشور ما در سال گذشته بوده است که این ظرفیت و توان بالای کشور را در این حوزه نشان می دهد ولی باید همه دست به دست هم بدهیم و موانع و مشکلات را تسهیل و رفع کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: