اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - 15 April 2020
وزیر نیرو در حاشیه جلسه هیئت دولت خبر داد:
وزیر نیرو با اشاره به آبگیری حدود 50 تالاب کشور در ابتدای سال به دنبال افزایش بارش‌ها گفت: میزان بارش‌ها نوید شرایط بسیار خوبی را می‌دهد.

آبگیری حدود 50 تالاب در کشوربه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از وزارت نیرو، رضا اردکانیان وزیر نیرو روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تا امروز از ابتدای سال آبی در سطح کشور 270 میلی‌متر بارش داشتیم، اظهار داشت: این بدان معناست که هر چند بارش‌ها 30 میلی‌متر کمتر از مدت مشابه پارسال است، اما افزون‌بر 60 میلی‌متر از متوسط درازمدت بیشتر است.

وی اظهار داشت: امسال در بخش کشاورزی مانند پارسال موفق خواهیم شد تا حدود 30 درصد بیش از سال‌های گذشته، آب در اختیار این بخش قرار دهیم که اثر مستقیمی روی امنیت غذایی خواهد داشت.

اردکانیان اضافه کرد: حدود 50 تالاب از جمله تالاب‌های بین‌المللی هامون در استان سیستان و بلوچستان در همین ابتدای سال آبگیری شدند که اثر بسیار مثبتی بر شرایط محیط زیست دارند.

وزیر نیرو اضافه کرد: تراز آب دریاچه ارومیه به حد خوبی رسیده و رقم آن اکنون تقریباً معادل بهار 10 سال پیش، یک‌هزار و 271 متر و 61 سانتی‌متر است.

 شرایط مساعد سدها برای تامین انرژی

اردکانیان گفت: در خصوص تامین انرژی برق‌آبی هم طبیعتا" شرایط سدها مساعد است و امیدواریم امسال و در تابستان، رکوردی در تامین انرژی داشته باشیم و بتوانیم حدود 90 هزار مگاوات ساعت انرژی از سدهایی که سازه‌های برق‌آبی در آنها ایجاد شده است، تولید کنیم.

وزیر نیرو همچنین با بیان اینکه وضعیت تامین آب شرب در شرایط خوبی است، افزود: هر چند تصفیه‌خانه‌ها ظرفیت محدودی دارند، اما از لحاظ تامین آب مشکلی وجود ندارد. البته این به اتکای همراهی‌های مردم در مصرف صحیح آب است که نقطه امید بخشی به‌شمار می‌رود.

تداوم جدی پویش #هر هفته_الف_ب_ایران

اردکانیان گفت: مجموعه این تحولات، باعث شده که اساس را بر این بگذاریم امسال هم مانند نیم‌سال دوم سال گذشته پویش #هر هفته_الف_ب_ایران را به‌ویژه در سالی که به نام «جهش تولید» است، با جدیت ادامه دهیم.

وی گفت: بر اساس برآورد ما به شرط تامین منابعی که برای این پروژه‌ها طراحی شده، تا پایان سال 250 پروژه را بتوانیم با سرمایه‌گذاری حدود 50 هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پویش از این هفته و از استان تهران آغاز و با حضور رئیس جمهوری فردا – پنج‌شنبه - چهار پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری 2800 میلیارد تومان افتتاح رسمی می‌شود که شامل واحد بخار نیروگاه حرارتی پرند به ظرفیت 160 مگاوات و سه تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در ملارد، اسلامشهر و مسکن مهر صفادشت است.

وی افزود: پروژه‌های ارزشمندی هستند و ان‌شاء‌الله تاثیر مهمی در آماده کردن زیرساخت‌ها خواهند داشت؛ به‌ویژه نیروگاه حرارتی که تاثیر چشم‌گیری در تامین برق پایدار برای همه واحدهای فعال دارد.

اردکانیان در پایان خاطرنشان کرد: امسال، اساس پویش خود را فقط بر ساخت و سازها نگذاشتیم، بلکه در ساز و کارها هم پروژه‌هایی هست و مجموعه فرآیندها، رویه‌ها و دستورالعمل‌ها مورد بازبینی قرار گرفته و به گونه‌ای عمل می‌کنیم که حداکثر استفاده از منابع موجود اعم از مالی، انسانی و مهم‌تر از همه وقت و فرصت عاید شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: