اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - 15 April 2020
چهار پروژه بزرگ صنعت آب و برق استان تهران فردا پنج‌شنبه هم‌زمان با نخستین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال 99 با حضور رئیس‌جمهور و وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 4 پروژه صنعت آب و برق استان تهران با حضور رئیس‌جمهوربه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس، پروژه‌های آماده بهره‌برداری استان تهران شامل یک پروژه نیروگاهی و سه واحد تصفیه‌خانه فاضلاب با مجموع سرمایه‌گذاری 2 هزار و 800 میلیارد تومان است.

واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب ملارد، اسلامشهر و مسکن مهر صفادشت نخستین پروژه‌های آماده بهره‌برداری در سال جاری هستند که در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

برای این پروژه‌ها در مجموع 2 هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده که 2 هزار و 560 میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی بوده و مابقی از سوی دولت هزینه شده است.

عملیات اجرایی احداث واحد سوم بخش بخار نیروگاه حرارتی پرند با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 350 میلیارد تومانی مپنا با ظرفیت 160 مگاوات و راندمان 50 درصد از سال 94 آغاز شده است. این پروژه که با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم منطقه و کاهش آلایندگی احداث شده است.

عملیات اجرایی تصفیه‌خانه فاضلاب ملارد نیز با جمعیت زیر پوشش 235 هزار نفری با سرمایه‌گذاری 210 میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال 95 آغاز شده که شامل واحد اول تصفیه فاضلاب به ظرفیت 35 هزار متر مکعب در شبانه‌روز با فرآیند SBR، شبکه جمع‌آوری اصلی و فرعی و خطوط انتقال به طول 130 کیلومتر و 2 هزار فقره انشعاب‌های فاضلاب است.

این گزارش حاکی است، برای هر کدام از تصفیه‌خانه‌های فاضلاب مسکن مهر صفادشت و اسلامشهر نیز 120 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش دولتی صورت گرفته و کار احداث این واحدها به ترتیب در سال‌های 95 و 96 آغاز شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: