اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۱۷۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - 08 April 2020
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار خبر داد:
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار از مکان‌یابی و آماده‌سازی زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر جدید خبر داد.

آماده‌سازی زمین ساخت ۱۵۰۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در گلبهاربه گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هومن گریوانی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار به ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام‌شده در خصوص طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این شهر جدید پرداخت و گفت: بر اساس تقسیم‌بندی انجام ‌شده، سهم شهر جدید گلبهار از این طرح ملی در مجموع ۱۵ هزار واحد مسکونی است.

وی با بیان این‌که طرح اقدام ملی مسکن در گلبهار به سه شکل، تعهدات ساخت، ساخت به روش مشارکتی و همچنین صندوق تسهیلات مسکن یکم دنبال می‌شود، افزود: هشت هزار واحد از مجموع سهمیه طرح اقدام ملی مسکن در گلبهار در قالب تعهدات ساخت، هزار و ۱۰ واحد در قالب مشارکتی و شش هزار واحد نیز در قالب صندوق تسهیلات مسکن یکم ساخته می‌اشود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار عنوان کرد: ۲۲۵ هکتار زمین مورد نیاز برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در این شهر جدید، مکانیابی، تامین و آماده‌سازی شده است.

وی با بیان این‌که از تعداد هشت هزار واحدی که در قالب تعهدات ساخت، تامین خواهد شد، تعداد هزار واحد مسکونی در قالب تعهدات ساخت در سال ۹۸ محقق‌شده است، بیان کرد: مستندات آن، به شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ارسال شده ‌است و تامین دو هزار واحد مسکونی دیگر در قالب تعهدات ساخت از جمله برنامه‌های شرکت عمران شهر جدید گلبهار در سال جاری است.

گریوانی در خصوص واحدهایی که قرار است به روش مشارکتی ساخته شوند، گفت: با توجه به انتخاب شریک، اخذ مصوبه مجمع و آماده‌سازی زمین موردنیاز، هم‌اکنون در مرحله عقد قرارداد ساخت این واحدها هستیم. همچنین از مجموع ۶ هزار متقاضی مرحله نخست مسکن یکم، تعداد سه هزار نفر واجد صلاحیت تشخیص داده شده‌اند که تاکنون ۴۱۸ نفر از این تعداد، پرونده خود را تکمیل کرده و برای واریز آورده به بانک معرفی شده‌اند.

وی با بیان این‌که هنوز اسامی تایید صلاحیت‌شدگان مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن از سوی وزارت راه و شهرسازی، اعلام نشده است، گفت:  شرایطی فراهم کرده‌ایم تا متقاضیان تایید صلاحیت‌شده‌ مرحله نخست طرح که تاکنون موفق به مراجعه به شرکت عمران شهر جدید گلبهار و تکمیل پرونده نشده‌اند، بتوانند افزون بر مراجعه حضوری به‌شکل اینترنتی نیز پرونده خود را تکمیل کنند.

مدیرکل شرکت عمران شهر جدید گلبهار با بیان این‌که مجموع طرح جامع این شهر جدید مشتمل بر چهار فاز است، عنوان کرد: واحدهای طرح اقدام ملی مسکن گلبهار در فازهای یک و ۲ این شهر جدید ساخته خواهند شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: