اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - 08 April 2020
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان اینکه وضعیت پایداری تولید و توزیع آب شرب اهواز مطلوب است از شهروندان خواست در شرایط شیوع ویروس کرونا به مدیریت مصرف آب بیش از گذشته توجه داشته باشند.

بوضعیت تولید و توزیع آب در اهواز پایدار استه‌گزارش سرویس اقتصادی عصرپرس از پاون، بهنام مریدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: از ابتدای فروردین سال جاری تقریبا تمامی تصفیه‌خانه‌ها با تمام ظرفیت تولید شروع به کار کرده و روزانه به‌طور میانگین حدود ۶۵۰  تا ۷۰۰ هزار مترمکعب در پنج تصفیه‌خانه آب تولید می‌‌شود و دو منبع تامین(آبرسانی غدیر‌ و حیات) حدود ۸۰ درصد از آب شهر اهواز را تامین می‌کنند.

وی با اشاره به بالارفتن سرانه مصرف آب در ایام تعطیلات به‌دلیل شیوع ویروس کرونا که پیک مصرف سال جاری را نسبت به سال قبل در زمان مشابه بیش از ۲۰ درصد افزایش داده است، افزود: خوشبختانه طرح آبرسانی غدیر در این ایام بدون قطعی و با تمام ظرفیت آبرسانی کرده و منبع تامین حیات نیز با رفع نوسانات جزئی در حال حاضر فعال است که از مسئولان سازمان آب و برق و آبفای استان جای تقدیر دارد.

وی تامین ۲۰ درصد مابقی آب شرب را رودخانه کارون دانست و تصریح کرد: در امر تولید آب هیچگونه خللی ایجاد نشده است، اما با توجه به مصرف بسیار زیاد آب در این ایام، در برخی مناطق که شبکه به‌صورت شاخه‌ای است، شاهد افت فشار بوده ایم که این نقاط را شناسایی کرده و در حال رفع مشکلات موجود هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز اظهار کرد: در برخی نقاط که در تعطیلات اخیر نیز دچار قطعی شده بودند با ارسال اکیپ‌های عملیاتی متوجه شدیم شیر خط‌ها مشکل داشته و با تعویض آنها مشکلات مناطقی همچون پردیس و گلستان تا حدود بسیار زیادی برطرف شد.

وی علت بروز برخی از شکستگی‌ها در شبکه آب را افزایش مصرف و اعمال فشار مضاعف به آن دانست.

مریدی ادامه داد: لایروبی حوضچه‌های ته‌نشین در تصفیه‌خانه اصلی آب اهواز (شماره دو) پس از ۲۰ سال در اواخر سال گذشته منجر به این شد که ما بتوانیم سطح کدورت آب را کنترل و در مصرف مواد منعقدکننده صرفه‌جویی کنیم، ضمن اینکه هم اکنون امکان فعالیت همزمان پنج پمپ تاسیسات تولید به مدت ۱۷ ساعت فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز از شهروندان خواست در شرایط حساس کنونی نسبت به مدیریت مصرف آب بیش از گذشته توجه داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: