اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۷۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - 05 April 2020
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده طی نامه ای از توجه و پیگیری نیره پیروزبخت برای مصوبه ای مهم برای حمایت از مشاغل خانگی زنان در شورای عالی استاندارد تشکر کرد.

قدردانی ابتکار از رییس سازمان ملی استاندارد ایران

به گزارش عصرپرس به نقل از معاونت امورزنان ریاست جمهوری،مشاغل خانگی که بیشتر توسط زنان انجام می شود و در بحران کرونا نیز می تواند نقش مهمی در تولید در عین حفظ سلامت افراد داشته باشد، در شرایط کنونی به ویژه اهمیت خاص خود را داراست.

شورای عالی استاندارد اخیرا با پیشنهاد ساماندهی، ارزیابی و صدور گواهی اظهاریه انطباق برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی موافقت کرد. این رخداد نظر به مطالبه بانوان صاحب مشاغل خانگی در دیدارها و بازدیدهای معاون رئیس جمهور در شهرها و روستاهای کشور و مکاتباتی که در این زمینه با وی انجام شده بود در قالب موضوع صدور گواهی انطباق برای محصولات تولیدی مشاغل خانگی مورد بررسی، مطالعه، پیشنهاد و پیگیری با مراجع ذیربط قرار گرفت.

بر این اساس در جلسه شورایعالی استاندارد با همکاری سازمان ملی استاندارد ایران، این مهم به نتیجه رسید و مقرر شد سازمان ملی استاندارد ایران با هدف رونق تولید و ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی «به جز مواد غذایی و فرآورده های مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد» در قالب مشاغل خانگی مطابق با قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، نسبت به صدور گواهی اظهاریه انطباق یا تایید نوع اقدام نماید.

این کار در صورت درخواست متقاضی، بر اساس روش های اجرایی و دستورالعمل ها و ارزیابی محصول مورد نظر انجام خواهد شد. همچنین در جلسه فوق، مقرر شد فهرستی از اولویت ها تهیه و در مرحله اول بر اساس آنها ارزیابی انطباق انجام و گزارشی از چگونگی روند کار به شورای عالی استاندارد ارائه شود.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: