اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - 03 April 2020
سرپرست جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه تا کنون 24 کشور دنیا به ایران در مقابله با کرونا کمک کرده اند، گفت: از زمان شیوع بیماری در کشور ،چین بیشترین کمک را به ایران انجام داده است و به خاطر تحریم ها از طریق چند بانک توانستیم کمک های نقدی را دریافت و بخشی از آن را به صورت اقلام دریافت کنیم.
کمک 24 کشور دنیا به ایران در مقابله با کرونا
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، کریم همتی سرپرست هلال احمر در کنفرانس خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد گفت: هلال احمر از زمان شروع بحران کرونا در کنار وزارت بهداشت، دانشگاههای علوم پزشکی و مدیریت بحران بوده است و وظایف خود را به کمک خیرین و داوطلبان این جمعیت انجام داده است.

همتی در ادامه با اشاره به اینکه بحران کرونا هنوز در کشور تمام نشده، گفت:  در این بحران بخش زیادی از افراد آسیب پذیر تحت فشار قرار گرفتند و نتوانستند کارهایشان را انجام دهند، از جمله دستفروش ها و کارگران روز مزد دچار مشکلات معیشتی شدند، هلال احمر در راستای کمک به این افراد در روزهای پیش رو کمک هایی جمع آوری می کرده و به صورت شفاف در اختیار هموطنانی قرار می دهد که از این بحران آسیب دیده اند و کارهایشان را از دست دادند.

سرپرست جمعیت هلال احمر  در پاسخ به سوال عصرپرس درمورد تاثیر تحریم ها بر کمک های بین المللی در مقابله با کرونا با اعلام اینکه تا کنون 24 کشور دنیا به ایران در مقابله با کرونا کمک کرده اند، گفت: از زمان شیوع بیماری در کشور، چین بیشترین کمک را به ایران انجام داده است و به خاطر تحریم ها از طریق چند بانک توانستیم کمک های نقدی را دریافت و بخشی از آن را به صورت اقلام دریافت کنیم.

حمایت هلال احمر از 2 میلیون افراد جامعه که تحت پوشش هیچ ارگانی نیستند

همتی گفت: حدود دو میلیون نفر افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و کارمند هم نیستند و در بحران کرونا دچار مشکلات مالی شدند شناسایی شدند که طی روزهای آینده کمک های مالی (200 هزار تومان) و بسته های معیشتی قبل از ماه رمضان در اختیار آنان قرار می گیرد.

همتی گفت: دولتهای قدرتمند نیز از پس کنترل این بیماری بر نیامده اند اما ما در ایران با توجه به تحریم ها توانستیم بیماری را مدیریت کنیم با این حال برای مدیریت همه جانبه به تنهایی از دولت ها ممکن است کاری بر نیاید به همین علت شماره حسابی را در روزهای آینده اعلام می کنیم و از مردم می خواهیم که به ما کمک کنند تا به صورت شفاف این کمک ها را در اختیار افراد آسیب دیده در بحران کرونا قرار دهیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر افزود: اقدام دیگری که انجام خواهیم داد حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و بیماران نادر در بحران کروناست. طی روزهای آینده 500 هزار نفر از این بیماران را تحت پوشش  هلال احمر قرار می دهیم و به کمک داوطلبان و خیرین هلال احمر خدماتی را در منازل این افراد به آنان ارائه خواهیم کرد.

اهدای 100 دستگاه ونتیلاتور توسط خیرین   

همتی گفت: یکی از مشکلات درمانی در بحران کرونا کمبود ونتیلاتور و دستگاه تنفس مصنوعی در بخش های مراقبت ویژه بیمارستانهاست. وزارت بهداشت اعلام کرده که حدود دو هزار دستگاه ونتیلاتور کم دارد. برای رفع این مشکل خیرین به کمک آمده اند و قول داده اند که صد دستگاه ونتیلاتور خریداری کنند. 52 دستگاه ونتیلاتور از این تعداد خریداری شده و از فردا با حواله و معرفی وزارت بهداشت توزیع می شود. البته اگر نیت خیرین این باشد که در جای خاصی این دستگاهها بکارگیری شود به آن عمل می کنیم.

وی افزود: در مجموع 100 دستگاه ونتیلاتور توسط خیرین به هلال احمر اهدا می شود که  ارزش مالی هر یک از این دستگاهها 160 میلیون تومان است و خیرین 16 میلیارد تومان تاکنون برای خرید این دستگاهها متقبل شده اند که طی روزهای آینده با خرید آنها در بیمارستانهای مناطق محروم مستقر می شود.

همتی ادامه داد: با دستور ستاد ملی کرونا بخشی از غربالگری و تب سنجی مردم نیز به عهده هلال احمر گذاشته شده است که با کمک 3400 داوطلب جوانان هلال احمر با استقرار 851 اکیپ غربالگری انجام می شود.

شهادت دو نیروی هلال احمر بر اثر بیماری کرونا 

سرپرست هلال احمر در پاسخ به دیگر سوال عصرپرس مبنی بر اینکه چه تعداد نیروی هلال احمر بر اثر کرونا به شهادت رسیده اند، گفت: تا کنون دو نیروی هلال احمر بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست داده ‌اند و به شهادت رسیده اند و در ابتدای شیوع بیماری تعداد زیادی از این افراد به بیماری کرونا مبتلا شدند که با اقدامات صورت گرفته این افراد به حداقل رسیده اند.




خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: