اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۳ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - 30 March 2020
سخنگوی وزارت بهداشت:
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه افزایش مصرف آب به خودی خود در پیشگیری از کرونا تاثیری ندارد، گفت: مصرف بی رویه آب در مقابله با کرونا به نگرانی‌ها و اضطراب‌های وسواس گونه بر می‌گردد،لذا توصیه وزارت بهداشت فقط شست‌وشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون برای ۲۰ ثانیه است.
مردم به درستی از آب برای مصارف بهداشتی استفاده کنندبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در کنفرانس خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به این سوال خبرنگار عصرپرس مبنی بر افزایش بی رویه مصرف آب در شرایط بحران کرونا، گفت: تنها اقدام موثر برای مقابله با ویروس کرونا شستن مکرر دستان است نه بیشتر، بنابراین مردم از حساسیت بیش از حد در شست وشوی لوازم خوداری کنند تا از ایجاد بحرانی دیگر در کشور جلوگیری شود.

جهانپور با اشاره به اینکه افزایش مصرف آب به خودی خود در پیشگیری از کرونا تاثیری ندارد، ادامه داد: مصرف بی رویه آب در مقابله با کرونا به نگرانی‌ها و اضطراب‌های وسواس گونه بر می‌گردد،لذا توصیه وزارت بهداشت فقط شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون برای ۲۰ ثانیه است.

رویکرد ضد فساد وزارت بهداشت

جهانپور درباره اظهارات رییس قوه قضاییه در مورد رویکرد ضد فساد وزارت بهداشت، گفت: رویکرد وزارت بهداشت در زمینه مبارزه با فساد مشخص است و قوه قضاییه نیز همراهی خوبی در برخورد با عواملی که در امر توزیع و واردات مشکلاتی ایجاد کرده بودند، داشته است.

وی اظهار کرد: فاصله گذاری اجتماعی که برخی در مورد کلمه اجتماعی بحث دارند و به عنوان فاصله گذاری فیزیکی از آن یاد می‌کنند از روز نخست شناسایی بیماری و رهگیری آن به نوعی آغاز شد. این کار با تعطیلی مدارس و محدودیت‌ها در تعطیلی سینماها و تجمع‌های مذهبی اجرایی شد. فاصله گذاری اجتماعی به هیچ عنوان رویکرد جدیدی نیست و از ابتدای کار در مورد کرونا اتفاق افتاد.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: اجرای این اقدام نیازمند مشارکت نیروهای مختلف از جمله نیروی انتظامی و دستگاه قضایی است. بنابراین چیزی به نام تاخیر در فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد و ارزیابی خطر به صورت مستمر انجام شده است. فقط با تشدید فاصله گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین مواجه هستیم و تمدید آن بر اساس ارزیابی خطر خواهد بود.

استخدام 9 هزار نفر در کشور

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره استخدام پرستاران اظهار کرد: با دستور رییس جمهوری استخدام ۹ هزار نفر از افرادی که با بسیج ملی مقابله با کرونا همکاری داشتند مطرح شده و بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شامل پرستاران خواهد بود

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: تعداد تخت‌های آی سی یو که به بیماران کرونایی اختصاص یافته هر روز در حال افزایش است. البته تعداد تخت‌های آی سی یو با توجه به تجهیزات خریداری شده و اهدایی در حال افزایش است. حدود ۵۰ درصد تخت‌های مراقبت ویژه در کشور در حال حاضر به بیماران حاد کرونا اختصاص یافته است.

جهانپور در خصوص کیت‌های تشخیصی وزارت دفاع، گفت: پس از تایید نهایی اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو، کیت‌های تشخیصی می‌تواند به تولید انبوه برسد. ظرفیت تولید این کیت‌ها بیش از ۸۰ هزار کیت در هفته خواهد بود. با توجه به توسعه اخذ تست این تعداد می‌تواند پشتیبان خوبی برای توسعه آزمایش کرونا در کشور باشد. این کیت‌ها حساسیت کیت‌های جهانی را دارد.

مسئولیت مشترک اقدام مشترک در مقابله با کرونا

وی در ادامه با تاکید بر مسئولیت مشترک با اقدام مشترک در مقابله با کرونا، گفت: اگر می خواهیم  خواب و رویا مقابله با کرونا شکل گیرید بدون اقدام مشترک نخواهد بود.



خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی

نام:
ایمیل:
* نظر: