اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - 30 March 2020
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: روند فوت در ایران به روال هفته‌های اخیر است به طوری که هر ۱۰ دقیقه یک ایرانی جان خود را به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست می‌دهد.
هر ۱۰ دقیقه یک ایرانی به دلیل کرونا جان خود را از دست می دهندبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در کنرانس خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، بااشاره به اینکه امسال روز طبیعت نداریم، گفت: بخش عمده‌ای از مردم در کاهش مراودات و رفت و آمدها مراعات کردند و حدود دو سوم مردم در خانه مانده اند که با طرح فاصله گذاری اجتماعی بیشتر هم می‌شود.
وی افزود: تمام تلاش خود را می کنیم که بیماری که تحت مدیریت قرار گرفته از مدیریت خارج نشود و اقدامات و محدودیت های لازم صورت می گیرد. 

جهانپور ادامه داد: با توجه به اقداماتی که در بسیج ملی کرونا انجام شده است در حال حاضر ایران یکی از دقیق‌ترین موارد ابتلاء به کرونا را در بین تمامی کشورها دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تزریق پلاسمای بیمارانی که از کرونا بهبود یافته اند از جمله تحقیقات در زمینه کرونا است،گفت: در حال انجام مطالعات بیشتر برای روند بهبودی بیماران هستیم  و درصورت رسیدن به نتیجه مطلوب به اطلاع عموم مردم خواهیم رساند..

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه پروتکل دفن بهداشتی یک پروتکل مشخص است، گفت: اینکه قطعه‌ای خاص برای دفن بیماران کرونایی در نظر بگیرند کار اشتباهی است و نباید به افرادی که جان خودشان را از دست داده اند اَنگ بزنند و افراط و زیاده روی و برداشت‌های غلط قطعاً آثار فرهنگی، اجتماعی و روانی زیادی دارد و روانشناسان و روان‌پزشکان در این روزها بیشتر به این مساله بپردازیم.

جهانپور تاکیدکرد: طی روزهای اخیر شاهد شیب ملایم صعودی در آمار بودیم، اما امروز آمار نسبت به روز گذشته تقریبا ثابت مانده و امیدواریم این پایداری حفظ شود.

 وی افزود: اگر چه اکثر مردم مسائل بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کردند، اما حضور بخشی از مردم در خریدها و ترددهای پایانی سال وجود داشت که به همین دلیل روندی افزایشی را شاهد بودیم.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه  هر ۱۰ دقیقه یک ایرانی در هفته‌های اخیر جان خود  را به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ از دست می‌دهد، گفت: در مقایسه با کشورهایی به جز چین که در فاز کنترل است، وضعیت بهتری داریم.



خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: