اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۷۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 28 March 2020
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی 3هزار و 76 بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر، گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، 3هزار و 76 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در ایران به 35هزار و 408 نفر رسید.
شمار مبتلایان به بیماری کرونا به 35 هزار و 408 نفر در کشور رسیدبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در کنفرانس خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به شناسایی 3هزار و 76 بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، 3هزار و 76  مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در ایران به 35هزار و 408 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به  اینکه تا کنون 11 هزار و 679 نفر بهبودیافته اند، گفت: با جان باختن 139 بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری 2هزار و 517 نفر رسید. البته در حال حاضر تعداد 3 هزار و 206 مورد که در بیمارستانها بستری هستند حال نامساعدی دارند.

جهانپور با اشاره به طرح ملی مقابله باکرونا که الگوی موفقی برای سایر کشور‌ها به حساب می‌آید گفت: تاکنون بیش از 57 میلیون نفر از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند که در روند بیماریابی و مدیریت بیماری تاثیر گذار بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است،افزود: از همه کسانی که علائم دارند وآن‌هایی که هیچ علامتی ندارند می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.


خبرنگار: پروین مرادی

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: