اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 28 March 2020
رئیس جمهور اعلام کرد:
رئیس جمهور اعلام کرد: ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان بیماران کرونایی، از طریق دولت و بیمه پرداخت می‌شود.
۹۰ درصد هزینه‌های درمان کرونا به عهده دولت و بیمهبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، افزود: خدا را شاکریم که در طول این شش سال این قدر پایه‌های سلامت را مستحکم کردیم که هر فردی به بیماری کرونا مبتلا و وارد بیمارستان شود ۹۰ درصد از هزینه‌های درمان را دولت و بیمه پرداخت می‌کنند و بیمار تنها ۱۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کند، ولی در کشور‌های مختلف از تست اولیه با هزینه‌های هزار و ۳۰۰ تا هزار و ۵۰۰ دلاری از بیمار گرفته می‌شود، تا هزینه‌های بستری و آی سی یو برای یک بیمار کرونایی که هزینه‌های زیادی است.

وی ادامه داد: امسال عیدی مردم، عیدی بزرگتری است، همکاری که مردم عزیز و بزرگوار ما انجام می‌دهند برای عبور از این مشکل به نظر من بالاترین عیدی است که پرداخت می‌شود.

رئیس جمهور همچنین گفت: در حوادث این چند روز که مردم گرفتار بیماری کرونا بودند، پایه‌های بهداشتی و درمانی کشور آن چنان مستحکم است که نه تنها تا امروز تاب آوری کرده که اگر این بیماری بخواهد چند هفته دیگر هم طولانی شود و یا اوجی بگیرد، بیمارستان ها، پزشکان، و پرستاران آمادگی لازم را برای درمان و رسیدگی به بیماران کرونایی را دارند.

روحانی افزود: خدا را شاکریم که ما جزو آن کشور‌هایی نیستیم که بیماران ما در سالن بیمارستان روی زمین و یا در پیاده رو یا چمن اطراف بیمارستان افتاده باشند و یا اجساد افراد فوت شده در کامیون‌های یخچال دار بزرگ در کنار بیمارستان انباشته شود.

رئیس جمهور گفت: خدا را شاکریم، این کار بزرگی است که ملت ما و کادر درمانی و نظام سلامت انجام داده است.
 
 در کشور کمبود مواد غذایی نداریم 
روحانی در ادامه افزود: در این روز‌ها همه تلاش کردند و همه در کنار هم بودند و می‌بینیم که پیگیری بیماری کرونا همه ملت را یکپارچه و متحد کرده است.

وی گفت: گاهی برخی این یکپارچگی را تضعیف می‌کنند، اما این روز‌ها شاهد این هستیم که وحدت، مهربانی جامعه را فرا گرفته و اکثریت قریب به اتفاق مردم و جوانان دنبال کمک به یکدیگر هستند.

رئیس جمهور ادامه داد: مردم توجه داشته باشند اینکه امروز پرستار ما در بیمارستان می‌تواند به راحتی کار‌های خود را ادامه دهد و همراه آن لوازم حفاظتی که وزارت بهداشت در اختیارش گذاشته و به‌راحتی صبح به بیمارستان می‌رسد، وقتی به خانه بر می‌گردد مشکل کمبود مواد غذایی ندارد و فروشگاه‌های ما در دسترس مردم قرار دارد تا بتوانند به مواد غذایی مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: ما مثل برخی کشور‌ها نیستیم که فروشگاه هایمان خالی باشد و فروشگاه‌های مواد غذایی ۲۴ ساعته فعال و در خدمت مردم هستند.

روحانی افزود: در حال حاضر یک تعامل ویژه بین نهاد‌های مختلف ایجاد شده از بندر که این اجناس حمل می‌شود یا از مزارع کشاورزی تا رسیدن به انبار‌ها و فروشگاه‌ها کار‌ها با نظم انجام می‌شود و هیچ وقفه‌ای برای توزیع مایحتاج عمومی مردم نداریم.

وی تصریح کرد: بنده با استانداران در این چند روز که در ارتباط هستم، دائم این سوال را می‌پرسم که آیا در استان‌های شما برای مواد غذایی و بهداشتی مشکلی وجود دارد؟ که اعلام کرده اند، مشکلی در این خصوص نداریم.

رئیس جمهور تاکید کرد: اجناس و مواد غذایی فراوان است و مردم مشکلی در این خصوص ندارند و این خیلی مهم است که مردم هم نگران بیماری باشند و هم نگران کمبود مواد غذایی که به حمدالله در خصوص تامین مایحتاج عمومی مشکلی نداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر: