اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - 27 March 2020
سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد:
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی 2هزار و 926 بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر، گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، 2هزار و 926 مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در ایران به 32هزار و 322 نفر رسید.
بهبودیافتگان بیماری کرونا به 11 هزار و 133 نفر رسیدبه گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی عصرپرس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در کنفرانس خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد با اشاره به شناسایی 2هزار و926 بیمار جدید کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر گفت: بر اساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی، 2هزار و 926  مورد جدید ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع مبتلایان قطعی به این بیماری در ایران به 32هزار و 322 نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه با اشاره به  اینکه تا کنون 11 هزار و 133 نفر بهبودیافته اند، گفت: با جان باختن 144 بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در طول ۲۴ ساعت گذشته، تعداد درگذشتگان بر اثر این بیماری 2هزار و 378 نفر رسید. البته در حال حاضر تعداد 2 هزار و 893 مورد که در بیمارستانها بستری هستند حال نامساعدی دارند.

جهانپور با اشاره به طرح ملی مقابله باکرونا که الگوی موفقی برای سایر کشور‌ها به حساب می‌آید گفت: تاکنون بیش از 54 میلیون نفر از نظر ابتلا به کووید ۱۹ در کشور غربالگری شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه طرح بسیج ملی مقابله با کرونا با قدرت در کشور در حال اجرا است،افزود: از همه کسانی که علائم دارند وآن‌هایی که هیچ علامتی ندارند می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود، خانواده و اطرافیان شان به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند.

جهانپور اظهار کرد: امیدواریم با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی بتوانیم شاهد کاهش روند بیماری در کشور باشیم.



خبرنگار: پروین مرادی 

دبیر: وجیهه مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: