اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - 26 March 2020
رییس جمهور:
رییس جمهوری با اشاره به صدمه دیدن برخی بنگاه‌های تولیدی و خدماتی از شیوع بیماری کرونا گفت: تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بنگاه‌های تولیدی و خدماتی قرار می‌گیرد.
تسهیلات ارزان قیمت در اختیار بنگاه‌های تولیدی قرار می‌گیردبه گزارش سرویس سیاسی عصرپرس، حسن روحانی، روز پنج‌شنبه در نشست کمیته اقتصادی ستاد مقابله با کرونا گفت: اولین تصمیم امروز ما این بود که کسب و کارهای صدمه دیده، مشروط به اخراج نکردن کارگران، تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنند که وزارت صمت و وزارت رفاه جدول آن را مشخص می کنند.

وی تصریح کرد: هفتاد و پنج هزار میلیارد تومان برای این کار مد نظر قرار دادیم که بانک مرکزی با همکاری بانک ها آن را عملیاتی خواهند کرد.

رییس جمهوری، نرخ ترجیحی تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای بنگاه‌های صدمه دیده از کرونا را ۱۲ درصد با مدت زمان پرداخت ۲ ساله اعلام کرد.

روحانی از تشدید مقرارت برای فاصله گذاری اجتماعی در ۲ هفته آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تا بیستم فروردین از قطع زنجیره شیوع کرونا اطمینان بیشتری حاصل شود.

یک میلیارد دلار برای بخش درمان و بیمه بیکاری
رییس جمهوری گفت: حدود ۵ هزار میلیارد تومان برای تامین بیمه بیکاری در سه ماه پیش رو در نظر گرفته‌ایم. بخش بهداشت و درمان کشور هم به بودجه بیشتری نیاز دارد که مجموع آن به همراه رقمی که برای بیمه بیکاری نیاز داریم، مبلغی حدود یک میلیارد دلار است.

وی ادامه داد: برای برداشت این مبلغ از صندوق توسعه ملی، امروز نامه‌ای به مقام معظم رهبری ارسال کرده‌ایم که امیدواریم با آن موافقت کنند تا مبلغ یک میلیارد دلار را از این صندوق برداشت کنیم. برای تجهیز بیمارستان‌ها و تامین هزینه بهداشت و درمان به این بودجه نیاز داریم.

روحانی تاکید کرد: مردم بدانند که دولت هم به سلامت آنها و هم به چرخش تولید و اقتصاد کشور توجه می کند. ذخایر کشور به اندازه‌ای است که نیازهای اساسی مردم تامین شود. در این زمینه شرایط ما از بسیاری از کشورهای جهان بهتر است، با وجود اینکه ما در فشار تحریم بودیم. کشورهای دیگر نه تنها در تحریم نیستند بلکه اتحادیه‌هایی دارند و منابع فراوانی در اختیار دارند. خوشبختانه کشور ما با آبرو در این مسیر پیش رفته است.


منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: