اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - 24 March 2020
دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا اعلام کرد:
دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا از ارزیابی 41 میلیون نفر در طرح غربالگری و بیماریابی کرونا خبر دادو گفت:این تعداد بیش از 50 درصد جمعیت هدف ما را تشکیل می دهد ودر حال حاضر نیز هزار و 200 مرکز جامعه بهداشتی درمانی خدمات سرپایی را در کشور ارائه می دهند .
غربالگری 41 میلیون نفر در مقابله با کرونابه گزارش خبرنگارسرویس اجتماعی عصرپرس، حمید رضا جمشیدی دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا در نشست خبری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد،افزود: حجم زیادی ماسک و تجهیزات پزشکی تامین و در حال توزیع بین دانشگاه ها است.

جمشیدی با اشاره به با حضور 80 هزار داوطلب بسیجی در راستای بهداشت محیط اماکن، ادامه داد: برای کنترل اماکن عمومی بیش از 80 هزار نفر آموزش لازم را دیده و در حال ضدعفونی اماکن هستند. 

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا درادامه با اشاره به وجود 140 هزار تخت بیمارستانی و 30 بیمارستان صحرایی در کشور، تصریح کرد:در حال حاضر نیاز به احداث بیمارستان صحرایی اضافی نیست و خوشبختانه در سه استان که بیمارستان صحرایی مستقر کرده ایم تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته اند ، اما در صورت لزوم از پزشکان بدون مرز نیز استفاده خواهیم کرد.

تدوین بسته برخورد با این افراد و فاصله گذاری جغرافیایی در ستاد ملی کرونا 

دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا گفت: اقلیتی از مردم با بیرون آمدن از خانه و مسافرت رفتن موجب بازگشت به نقطه صفر بیماری کرونا می شوند، پیشنهادی برای جریمه این افراد و فاصله گذاری جغرافیایی مردم در ستاد کرونا آمده که امروز در مورد آن تصمیم گیری می شود.

جمشیدی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه جریمه افراد متخلف در بحران کرونا صورت می گیرد یا خیر؟ گفت: اکثریت مردم با برنامه های دولت و دستگاههای اجرایی همکاری کردند اما برخی از افراد هم هستند که اگر از آنها غفلت کنیم تمام اقدامات بی اثر می شود و به نقطه صفر بر می گردیم بنابراین یک بسته پیشنهادی برای برخورد با این افراد و فاصله گذاری جغرافیایی به ستاد ملی کرونا آمده که امروز نهایی و درباره آن تصمیم گیری می شود.

وی گفت: این پیشنهادی است که از طرف کارشناسان وزارت بهداشت به کمیته اجتماعی ستاد ملی کرونا آمده است. در این کمیته کارشناسانی از وزارت بهداشت، وزارت کشور و بخش امینتی کشور حضور دارند و امیدواریم این پیشنهاد ظرف امروز ودر ستاد ملی تصویب شود و آن را ابلاغ کنیم. 

وی گفت: پیشنهادی مطرح شده که کشور را در چهار سطح کنترل کند. این چهار سطح از جاهایی که آلودگی ندارد تا جاهایی که آلودگی شدید دارد را در بر می گیرد. برای هر سطح بسته خاصی پیشنهاد شده است امروز اگر این بسته نهایی شد ابلاغ می شود.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا،افزود: درباره اینکه در چه زمانی می توانیم از بحران کرونا خلاص شویم و خیالمان راحت شود. گذشته از مسائل اکولوژی و گرم شدن دمای هوا، سه استراتژی را می توانیم اتخاد کنیم، مداخلات حداقلی، مداخلات متوسط و مداخلات حداکثری هر چه به طرف مداخلات حداکثری برویم دوره درگیری با ویروس کمتر می شود و آسیب ها کمتر است البته فشار بیشتری به مردم  و دستگاهها وارد می کند.

وی گفت: برآورد متخصصان ما این است که اکنون مداخلات بالاتر از حد متوسط است اما هنوز به مداخلات حداکثری وارد نشده ایم و امیدواریم بتوانیم اقدامات بیشتری انجام دهیم. زمانی می توانیم از شر ویروس خلاص شویم که همه دستگاهها و مردم دستورالعمل ها را اجرا کنیم.

جمشیدی افزود: ما با یک ویروس ناشناخته و هوشمند و یک موجود زنده پیچیده رو به رو هستیم و باید با اقدامات لازم زمان درگیری را کم کنیم.

دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: مهمترین اقدامی که تاکنون برای مدیریت کرونا انجام شد، غربالگری افراد مشکوک بوده و در عین حال تعطیل شدن مدارس و دانشگاهها اثرات مثبتی داشته است. آثار این اقدامات را هم می ببنیم اما روی این آثار مانور نمی دهیم برای اینکه بتوانیم خبرهای بهتری به مردم بدهیم.

اگر از کرونا غفلت کنیم به نقطه صفر برمی گردیم 
وی گفت: اگر ۷۰ درصد راه را رفته باشیم این طور نیست که اگر غفلت کردیم دوباره می توانیم برگردیم و به ۸۰ درصد موفقیت برسیم اگر غفلت کنیم به نقطه صفر بر می گردیم. چرا که این بحران از یکی دو نفر و یک نقطه کشور شروع شد و بنابراین باید تا آخرین لحظه هوشمندانه کار را ادامه دهیم.

 جمشیدی در ادامه با اعلام نگرانی از بیرون رفتن مردم در روز سیزده بدر، گفت: تنها یک راه برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا داریم و آن در خانه ماندن است تا بتوانیم کار این ویروس را یکسره کنیم.

 خبرنگار: پروین مرادی
نام:
ایمیل:
* نظر: