اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - 23 March 2020
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۲۳ هزار و ۴۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، ۱۸۱۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۸۳۷۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.
افزایش شمار مبتلایان کرونا در کشور به ۲۳۰۴۹ نفر
به گزارش عصرپرس، کیانوش جهانپور امروز دوشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور و فوت ناشی از آن بیان کرد: بر اساس یافته های آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز، ۱۴۱۱ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و با احتساب این افراد، مجموع مبتلایان قطعی به کووید ۱۹ در کشور شمار مبتلایان به این بیماری در کشور به ۲۳ هزار و ۴۹ نفر رسید.
وی ادامه داد: خوشبختانه ۸۳۷۶ نفر از بیماران کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

جهانپور گفت: متاسفانه با جان باختن ۱۲۷ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به ۱۸۱۲ نفر رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا غربالگری شده اند که بسیار ارزشمند است.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره میانگین سنی مبتلایان به کووید ۱۹ در کشورگفت: ۸۰ درصد افراد جان باخته بر اثر کرونا در سن بالای ۶۰ سال بوده یا حداقل یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند. میانگین سنی ابتلا به حدود ۵۹ سال و میانگین سنی افراد فوت شده ۶۴ سال بوده است. البته ۵۸.۶ درصد افراد مبتلا شده مرد و ۴۱.۴ درصد از خانم‌ها هستند. ۶۰ درصد فوت شدگان آقایان و ۴۰ درصد فوت شدگان بر اثر کرونا خانم‌ها هستند.

 جهانپور افزود: یک سوم افراد مبتلا به این بیماری، حداقل یک بیماری زمینه‌ای دارند یا مصرف کننده داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن هستند. ۳۰ درصد فوت شدگان نیز یکی از بیماری‌های زمینه‌ای را داشته‌اند. در روزهای اخیر ۱۵.۸ درصد موارد شامل موارد شدید ابتلا به بیماری هستند و ۱۲.۳ درصد در بخش‌های ویژه تحت مراقبت و درمان قرار گرفته‌اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اظهار کرد: بیماریابی باعث می‌شود افراد در زمان شروع علائم شناسایی شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: