اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - 22 March 2020
مديركل مديريت مصرف و امور مشتركان شركت توانير خبرداد:
به منظور رفاه حال مشتركين خانگي برق و جلوگيري از مراجعه ماموران قرائت به درب منازل مشتركان و پيشگيري از شيوع ويروس كرونا، شركت توانير روشهاي قرائت و اعلام كنتور توسط مشتركان را اجرا مي كند.
قرائت از راه دور كنتورهاي برق توسط مشتركان
به گزارش عصرپرس به نقل از توانير، مهندس هادي مدقق در همين خصوص به تشكيل و راه اندازي پويش # صنعت_ برق_ هميشه _ بيدار،  اشاره كرد و با بيان اين كه صنعت برق به منظور كمك به كنترل شيوع ويروس كرونا، همه توان خود را به كار گرفته و در كنار كادر درماني كشور ايستاده است، تصريح كرد: در همين راستا تا حد امكان مراجعات حضوري مردم به ادارات برق با توسعه خدمات غيرحضوري كاهش يافته و علاوه بر آن مراجعه ماموران قرائت  (كنتورنويسان برق) به درب منازل مشتركين را هم به شيوه هاي مختلف ديجيتالي، به حداقل خواهد رسيد.

هادي مدقق با بيان اين كه براي اين كار نياز به همراهي و همكاري مشتركان داريم، خاطرنشان كرد: با توجه به شيوع بيماري كرونا براي به حداقل رساندن مراجعه مشتركان به ادارات برق و  حضور مأمورين قرائت كنتور به درب منازل مشتركين ، شركت توانير و شركتهاي توزيع، علاوه بر توسعه خدمات غير حضوري ، روشهاي مختلف قرائت از راه دور كنتور توسط مشتركين و ارسال آن از درگاههاي الكترونيكي را از ابتداي سال جديد در دستوركار قرار داده اند.

مدقق  با بيان اين كه مشتركان به اين منظور مي توانند تنها با داشتن شناسه قبض 13 رقمي، كنتور برق خود را قرائت و اعلام كنند، خاطرنشان كرد: براي اعلام رقم قرائت شده توسط مشتركان نيز، راهكارهاي مختلفي پيش بيني شده است.

مديركل مديريت مصرف و امور مشتركان شركت توانير اظهارداشت: به منظور اعلام رقم برق قرائت شده از روي كنتورها نيز چهار روش شامل پايگاه هاي اينترنتي، اپليكيشين هاي موبايلي، پيامك وتماس تلفني در نظر گرفته شده است.

مدقق تاكيد كرد: براي آن دسته از مشتركين كه نياز به كمك داشته باشند ، مأمورين قرائت هرمنطقه  آمادگي دارند ضمن راهنمايي مشتركين بصورت تلفني، درصورت نياز بارعايت أصول بهداشتي به محل مراجعه نمايند.

لازم به ذكر است در اپليكيشن خدمات برق ، اين امكان فراهم شده كه با گرفتن عكس از شماره كنتور و پردازش تصوير، عدد كنتور بصورت اتوماتيك و بدون نياز به ورود توسط مشترك ، عمليات مورد نظر انجام خواهد شد

مديركل مديريت مصرف و امور مشتركان شركت  توانيرتصريح كرد: شهروندان و مشتركان صنعت برق مي توانند مطابق زمانبندي تعريف شده كه از طريق پيامك اطلاع رساني خواهد شد، نسبت به ثبت، قرائت و اعلام كنتورهاي برق خود اعلام نمايند.

برپايه اين گزارش، پويش # صنعت_ برق_ هميشه_ بيدار ؛ به منظور نشان دادن حمايت مجموعه صنعت برق از پزشكان و پرستاراني كه  براي مداواي بيماران كرونا  در كشور تلاش مي كنند، آغاز به كار كرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: