اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۷۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - 13 March 2020
معاون وزیر بهداشت هشدار داد؛
معاون وزیر بهداشت اعلام کرد: همکاری مردم در ایام نوروز موجب کنترل بیماری کویید ۱۹ می‌شود و اگر مردم مانند سال‌های قبل عمل کنند بیماری به سرعت رو به افزایش می‌رود.
لزوم کنترل بیماری کویید ۱۹ در ایام نوروزبه گزارش سرویس اجتماعی عصرپرس از صداوسیما  ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت افزود: جداسازی بیماران و جلوگیری از آلوده سازی افراد دیگر و به حداقل رساندن افراد به ظاهر سالم می‌تواند در پیشگیری از بیماری کویید ۱۹ تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه در ایام نوروز مردم باید با ما همکاری کنند گفت: اگر مردم در ایام نوروز همکاری داشته باشند این بیماری کنترل می‌شود، ولی اگر مردم به روال سال‌های قبل برگردند بیماری به سرعت رو به افزایش می‌رود.

حریرچی تأکید کرد: هفته اول فروردین این بیماری سیر صعودی دارد و سپس در یک خط صاف قرار می‌گیرد و تا پایان فروردین کاهش می‌یابد.

وی افزود: اگر سفر‌های داخل شهری بیشتر شود تا پایان اردیبهشت تعداد بیماران صعودی می‌شود بنابراین مهم‌ترین موضوع آگاه سازی مردم است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون در استان گیلان ۲۵ هزار مطلب در خصوص بیماری کویید ۱۹ پخش می‌شود گفت: این آگاه سازی می‌تواند تأثیر گذار باشد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره گرمای هوا و ارتباط آن با کاهش این بیماری گفت:در مورد آنفلونزا فصل گرما همیشه کنترل کننده است، اما در خصوص این بیماری هنوز مشخص نیست که فصل گرما می‌تواند کمک کننده باشد یا نه. 
نام:
ایمیل:
* نظر: