اخبار مهم ایران و جهان را با عصر پرس مرور نمائید      
به روز شده در: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۷۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - 03 March 2020
رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج)ناجا با بیان اینکه بیمارستان های ناجا در همه حال به ویژه شرایط بحران در کنار کارکنان و عموم مردم هستند از آمادگی این مرکز درمانی برای خدمت رسانی به بیماران کرونایی خبر داد.
آمادگی بیمارستان ولی عصر(عج)ناجا برای خدمات رسانی به بیماران کرونا
به گزارش عصرپرس از پایگاه خبری پلیس، دکتر"آیت اله عبادی" اظهارکرد: در جریان گزارش موارد اولیه شیوع ویروس کرونا در کشور، جلسات متعدد مدیریت  و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا با تدابیر معاون بهداد ناجا در بیمارستان تشکیل شد و تمهیدات مراقبتی و پیشگیرانه در برابر شیوع ویروس کرونا اعم ازآموزش های چهره به چهره و مستمر به مراجعین، بیماران و کارکنان، تامین امکانات، مواد مصرفی و تجهیزات مراقبتی در دستور کار قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در همین راستا دستگاه چهره نگاری جایگزین دستگاه انگشت نگاری حضور و غیاب کارکنان شد و گندزدایی و ضدعفونی مستمر اماکن عمومی، تشدید نظارت ها و تمهیدات بهداشتی در خصوص روند تهیه ، پخت و توزیع غذا در آشپزخانه بیمارستان و توزیع ماسک ودستکش بین کارکنان خدماتی و درمانی به اجرا درآمد.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج)ناجا با اشاره به کمبود و افزایش قیمت ماسک درنتیجه افزایش تقاضا در بازار و سوء استفاده دلالان بیان کرد: با همت و ابتکار همکارانم در این مرکز درمانی، یک نمونه ماسک طبی سه لایه با ایمنی لازم و قابلیت اتوکلاو طراحی شده است  که روزانه به طور متوسط 200 الی 250 عدد از این نمونه ماسک در خیاط خانه بیمارستان تولید و در اختیار کارکنان درمانی و خدماتی قرار می گیرد.

سرهنگ عبادی با اشاره به هم زمانی شیوع بیماری کرونا با شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزای فصلی در کشور و افزایش مراجعات به اورژانس بیمارستان گفت: به منظور کنترل ترددها به اورژانس و در راستای تدابیر مراقبتی و پیشگیرانه از شیوع بیماری، چادر تریاژ(سطح بندی بیماران) در محوطه بیمارستان برپا شده است و بیماران با علائم سرماخوردگی و آنفلوآنزا به صورت سرپایی در این چادر تحت غربالگری و پایش قرار می گیرند.

عبادی ادامه داد: در صورت برخورد با موارد مشکوک به بیماری کرونا این بیماران تحت تدابیر مراقبتی و بهداشتی از طریق آمبولانس کدگذاری شده ویژه حمل بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی پذیرش کننده انتقال می یابند.

رئیس بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر(عج)ناجا با تصریح این که بیمارستان های ناجا در همه حال به ویژه شرایط بحران در کنار کارکنان و عموم مردم هستند اظهار کرد: آمادگی داریم در صورت نیاز با همه ظرفیت ها در امر پذیرش و درمان بیماران کرونا با سایر بیمارستان های معین همکاری کنیم.

وی با اشاره به روحیه جهادی کارکنان درمانی و خدماتی و ظرفیت های آزمایشگاهی این مرکز درمانی بیان کرد: در صورت تخصیص تجهیزات و کیت های تشخیصی، آماده همکاری با وزارت بهداشت در زمینه ارائه خدمات تشخیصی و درمانی بیماری کرونا هستیم.

 عبادی با تاکید بر این که هر علامتی اعم از عطسه، سرفه و آبریزش نشانه بیماری کرونا نیست گفت: افراد با داشتن این علائم لزوما به کرونا مبتلا نشده اند بنابراین بهتر است در منزل بمانند، استراحت کنند و مایعات گرم بنوشند و در صورت عدم بهبودی به پزشک مراجعه کنند.

وی یادآور شد: بهترین راه پیشگیری از بیماری کرونا رعایت اصول اولیه بهداشت فردی به ویژه شست و شوی مرتب و با دقت دست ها  و خودداری از رفت و آمدهای غیر ضروری در شهر و حضور در اجتماعات است.
نام:
ایمیل:
* نظر: